December 3, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

3 effectieve tools die verkoopteams nu nodig hebben

AngelaVoor verkoopteams in het hele land vormde de verschuiving van persoonlijk naar on line werk tijdens de Covid-19-pandemie (samen satisfied de daarmee gepaard gaande onzekerheid) enkele van de moeilijkste uitdagingen waarmee hun bedrijven ooit werden geconfronteerd. En hoewel er nog steeds uitdagingen zijn, hebben verkoopmanagers goede redenen om aan te nemen dat de toekomst van de branche er rooskleurig uitziet, vooral omdat 73% van de Chief Profits Officers verwacht dat de verkoopbudgetten in 2022 zullen stijgen, volgens een new onderzoek. Gartner-enquête.

B2B-klanten worden niet langer alleen geïnvesteerd in het eindproduct of de dienst ze verwachten eerder een efficiënte en naadloze ervaring gedurende het hele verkoopproces. Dit omvat alles, van boeiende en informatieve verkoopdemonstraties tot onmiddellijke antwoorden around item-, company- of zakelijke vragen. En hoewel deze toegenomen eisen in eerste instantie overweldigend kunnen lijken, zijn klantenloyaliteit, verbeterde reputatie en algehele omzetstijging slechts enkele van de beloningen die succesvolle verkoopteams kunnen behalen.

Het voldoen aan de wensen en behoeften van de moderne klant zal grotendeels afhangen van de instruments en technologie die verkoopteams prioriteit geven. Maar fulfilled zoveel producten en diensten die beschikbaar zijn voor organisaties, hoe weten ze in welke ze moeten investeren?

Hieronder staan ​​drie effectieve resources die verkoopteams moeten gebruiken om de efficiëntie van het interne group te verbeteren, tegemoet te komen aan de hedendaagse behoeften van klanten en bedrijven en de algehele productiviteit en winstgevendheid te verhogen.

1. Conversatie-intelligentie

Het vermogen om snel en effectief te profiteren van elk aspect van klantgesprekken is essentieel. Dit wordt nog belangrijker als je te maken hebt satisfied klanten die misschien moeilijke beslissingen moeten nemen vanwege de economische vooruitzichten – dat is waar gespreksintelligentiesoftware effectief is.

De tool gebruikt AI om spraak of tekst te analyseren en biedt gegevensgestuurde inzichten uit gesprekken tussen verkoopagenten en klanten. Bij appropriate gebruik kan dit merchandise de huidige relaties achieved klanten verbeteren, de conversieratio’s verhogen en uiteindelijk meer inkomsten genereren.

Satisfied de meest elementaire conversatie-intelligentiesoftware kunnen verkoopteams bijvoorbeeld alle communicatie fulfilled klanten volgen om ervoor te zorgen dat alle gesprekken niet alleen allemaal worden opgenomen en verantwoord, maar ook worden geverifieerd dat aan de nalevingsnormen is voldaan, deze zijn opgevangen en gecorrigeerd. Dit komt zowel medewerkers als klanten 10 goede.

Deze gespreksintelligentie stelt professionals achieved identify in staat om de woorden, strategieën en vragen te analyseren die de beste verkoopagenten gebruiken en om verbeterpunten te identificeren. Dit biedt verkoopteams de mogelijkheid om waardevolle feedback en inzichten te delen achieved werknemers, wat kan leiden tot meer verkoop, inkomsten en retentie.

2. Responsautomatisering

Responsautomatiseringssoftware is een hulpmiddel dat alle succesvolle verkoopbedrijven beginnen te omarmen, omdat het de productiviteit aanzienlijk kan verhogen en de efficiëntie van het hele personeelsbestand kan stroomlijnen. Responsautomatisering helpt verkopers om intern en extern te communiceren doorway alle beschikbare kennis te gebruiken om antwoorden te genereren, beheren en delen.

Wanneer u kiest in welke responsautomatiseringssoftware u wilt investeren, moet u ervoor zorgen dat u prioriteit geeft aan een fulfilled uitgebreide gecentraliseerde kennisbibliotheekmogelijkheden. Deze functies kunnen verkopers helpen om gemakkelijk toegang te krijgen tot informatie en deze te delen, terwijl ze ook de uniformiteit en nauwkeurigheid vergroten, wat kan leiden tot betere klantenbinding en gesprekken.

Het verbeteren van het communicatie- en samenwerkingsproces is een ander belangrijk kenmerk dat verkoopteams moeten waarderen bij het kiezen van responsautomatiseringssoftware. Investeren in technologie die verkoopmedewerkers helpt bij het bijhouden van taken, zowel extern als intern, is nu meer dan ooit nodig in het tijdperk van hybride werken. Meldingen over wanneer vragen worden gesteld, antwoorden worden ingevuld en wanneer taken en documenten zijn voltooid, helpen de efficiëntie van de organisatie te vergroten en tegenslagen te verminderen.

3. Verkoopdemonstratiesoftware

Bedrijven kijken meer naar hun budgetten, aangezien 20% van de bedrijfsleiders zei dat ze van strategy zijn om de komende maanden kosten te besparen, volgens Gartner. Als een verkoopteam zijn stempel wil drukken tijdens een pitch en de potentiële klant wil winnen, moeten ze er alles aan doen om te laten zien hoe hun product of dienst voordelig is.

Satisfied andere woorden, ze hebben verkoopdemonstratiesoftware nodig, die wordt gebruikt om te voldoen aan uitgebreide verzoeken voor verkoopdemo’s, het gemakkelijker maken om presentaties te maken en een grotere effectiviteit tijdens de demo mogelijk te maken om de klant te winnen.

Verkoopdemonstratiesoftware is technologie die eenvoudigere en effectievere presentaties mogelijk maakt tijdens het verkoopproces achieved als uiteindelijk doel het verbeteren van de conversieratio’s. Bij het nemen van aankoopbeslissingen moeten verkoopteams demosoftware kiezen die prioriteit geeft aan het vermogen om het verkooppraatje snel en effectief te personaliseren voor de koper, fulfilled specifieke inhoud gericht op hun persona, verticale en andere aspecten die rechtstreeks verband houden met hun branche. Bovendien zorgt het kiezen van computer software die onafhankelijke demo’s gebruikt in plaats van stay-producten ervoor dat er geen bugs of problemen opduiken.

10 slotte heeft effectieve verkoopdemosoftware meestal uitgebreide onderzoeks- en leermogelijkheden, waardoor presentaties snel kunnen worden gemaakt, wat resulteert in meer demo’s en verkoopconversies – wat uiteindelijk leidt tot een hogere ROI voor de organisatie.


Angela Earl is de VP van Global Advertising bij RFPIOeen system voor responsbeheer.