5 belangrijke elementen van een sterk persoonlijk merk op LinkedIn

Misschien wel een van de meest onderschatte oplichten van de laatste jaren is LinkedIn. Spoiler inform: het is niet alleen meer voor verkoop en promoting. De gigant van sociale netwerken is uiteindelijk uitgegroeid tot precies dat – een plek waar industry experts sociaal in make contact with kunnen komen fulfilled branchegenoten en merken.

Voorbij zijn de dagen van LinkedIn-profielen als on-line statische cv’s. Fulfilled netwerken op de eerste plaats in zakelijke trends voor 2022 en het platform dat ondersteuning biedt voor 830 MILJOEN gebruikersLinkedIn zal bogen op tal van gesprekken die u niet mag missen.

Niemand houdt van #FOMO, dus hier zijn 5 belangrijke elementen die een sterk persoonlijk merk betekenen en helpen opbouwen.

1. Je weet hoe je een goede eerste indruk maakt.

We weten allemaal dat we een boek niet moeten beoordelen op zijn omslag. Maar in de praktijk kan dit een uitdaging zijn, vooral gezien het feit dat we allemaal onze eigen spullen meebrengen onbewuste (en bewuste) vooroordelen tot het gesprek satisfied ons.

Nog een grote waarheid: eerste indrukken zijn belangrijk. Je standaard LinkedIn-ideas vertellen je dat je een professionele headshot, een bio en bijgewerkte werkervaring hebt. Dit zijn goede guidelines, maar nogmaals, we komen terug op de uitspraak: “Voorbij zijn de dagen van LinkedIn-profielen als on the internet statische cv’s.” Een experienced die een sterk persoonlijk merk heeft opgebouwd, weet dat alleen al het doen van het complete minimum hen NIET van de relaxation zal scheiden. (Wil je Priscilla’s toptips voor LinkedIn-succes? Pak ze hier!)

Gebruik al uw LinkedIn-profieltools! Brainstorm above een creatieve slogan die uniek is voor jou. Praat above meer dan alleen werk in uw gedeelte ‘Over’. Houd bij het posten rekening fulfilled de berichten die u deelt en de mensen en bedrijven die u volgt. Als algemene vuistregel: wees prettig om mee om te gaan. Uw persoonlijke merk leeft op het snijvlak van hoe u uzelf ziet en hoe u doorway anderen wordt gezien. Het is die schaduwrijke drievoudige kruising van netwerk, zichtbaarheid en frequentie.

Persoonlijk merk LinkedIn

2. Je leidt door te geven.

Iedereen die een sterk persoonlijk merk op LinkedIn heeft neergezet, kan beamen dat reacties koning zijn. Opmerkingen zijn valuta. Reacties zijn DE snelste manier om uw merkaanwezigheid op te bouwen en uw bereik op LinkedIn te vergroten. Van alle LinkedIn-suggestions en sociale verkooptrucs die momenteel beschikbaar zijn, zou het benadrukken van het belang van daadwerkelijk deelnemen aan gesprekken het beste advies op de markt kunnen zijn.

Leiden door te geven op LinkedInGeef ze iets goeds!

Er is een cliché, maar waar gezegde dat luidt: “het kan mensen niet schelen hoeveel je weet totdat ze weten hoeveel je om je geeft.” Draag dus bij aan zinvolle gesprekken! Je persoonlijke merk zal sterker worden en het LinkedIn-algoritme zal je belonen doorway je op nieuwe nieuwsfeeds te stoten.

3. Je probeert #AlwaysBeHelping.

Leun in je persoonlijkheid, wat dat ook magazine zijn. Opvallen in een oceaan van 830 miljoen mensen vereist een zekere mate van individualiteit. De beste manier om dit te doen? Authentiek verschijnen.

Bouw aan je merk door je verhaal te vertellen. Wees echt en wees herkenbaar. Wen aan het idee om het bedrijfsmasker af te doen en je haar los te laten. Aan de andere kant is er een dunne lijn tussen het delen van persoonlijke informatie en het delen van privé-informatie. Overshares kunnen van invloed zijn op hoe anderen uw persoonlijke merk ervaren.

Verhalen vertellen is zowel een kunst als een wetenschap.

Kwetsbaar zijn is een goede vuistregel, maar zeg minder about JOU en meer around wie je wilt helpen. Bij het bouwen van een sterk persoonlijk merk is het cruciaal om: #altijdbehelpend. Ga aan de slag doorway vast te stellen wie u met uw verhalen probeert te inspireren, betrekken, onderwijzen of entertainen. Vraag jezelf dan af, “Hoe zit het met mijn ervaring/kennis zal resoneren achieved die persoon?”

#AlwaysBeHelping op LinkedIn

4. U verplicht zich tot consistentie.

Er is veel rumoer op LinkedIn. Zoals, veel.

Sporadisch posten is zonde van je tijd en energie. Je weet wat ze zeggen, geduld is een schone zaak. De resultaten zullen achieved consistentie komen. Net als sporten, is elke dag 15 minuten beter dan 2 keer for every 7 days 1 uur.

Beperk uw tijd die u op LinkedIn besteedt en oefen regular posten om productief en opzettelijk te blijven. Volg deze structuur en die 15 minuten worden al snel de meest waardevolle 15 minuten van je dag. De inspanning-tot-affect verhouding is gigantisch!

Consistentie op LinkedInSamenhang. Samenhang. Samenhang.

Iedereen moet ergens beginnen. Als je klaar bent om een ​​sterk persoonlijk merk op te bouwen, probeer dan in get in touch with te komen achieved 5 opinieleiders en collega’s uit de branche achieved wie je kunt communiceren en leren. Leun op uw sociaal actieve leeftijdsgenoten als u internet begint en ontwikkel de gewoonte om elke dag actief te zijn. Je zult waarschijnlijk mensen vinden die nog niet zo lang geleden in jouw schoenen stonden, en je zou er versteld van staan ​​hoe graag ze je willen helpen.

5. Je bent strategisch in excess of contentcreatie.

We hebben een eenvoudig te volgen regel voor strategisch posten op LinkedIn: de regel van 15. Voor elke 15 berichten die u on the net plaatst, moeten er 10 interessant en tot nadenken stemmend zijn. De volgende vier moeten laten zien dat je geïnteresseerd bent in anderen, of dat nu je ideale klant is of connecties.

Deze strategie stelt u in staat een post waarin je het recht hebt verdiend om in excess of JOU te praten. Misschien gaat die post in excess of je expertise en waarom je zo graag werkt. Misschien gaat het more than waar je werkt of waarom je van je collega’s houdt. Misschien is het een modern succes dat je hebt gehad. Wat het ook is, het kan in excess of jou gaan.

Strategie op LinkedInSpoiler inform! Het zal zijn vruchten afwerpen.

Voor die andere 14 berichten, wil je overkoepelende thema’s en pijleronderwerpen identificeren. Program langere tijdsblokken in uw agenda om berichten in batches te schrijven. Berichten en interacties bekijken by using a strategische lens van “anderen helpen” kan het maken van inhoud een stuk eenvoudiger maken. Stel jezelf vragen als “wie helpt dit?” en “hoe voegt dit waarde toe?”

En onthoud…

Het punt is niet om te verkopen tot je netwerk het is om verkopen doorway jouw netwerk. Zorg ervoor dat u uw LinkedIn SSI-rating goed in de gaten houdt – deze wordt dagelijks bijgewerkt! Dit is een geweldig hulpmiddel om te evalueren of bij te houden hoe goed je een merk opbouwt, de juiste mensen vindt, inzichten opdoet en sterke relaties opbouwt.

PS Als al het andere faalt – authentieke selfies, schattige baby’s, een kleurrijke zonsondergang of een puppy zouden de gesprekken op gang moeten brengen.


Klaar om een ​​sterk persoonlijk merk op te bouwen?

Term een padawan voor sociale media en leer van a Jedi LinkedIn Learn in onze Cursus sociale invloed!

Leer meer