
Sinds de launch in april 2020 is Clubhouse gestaag gegroeid. Rondom hebben beveiligd 10 miljoen gebruikers in minder dan een jaarheeft de snelle groei van de app een hoop nieuwe gebruikers en bedrijven aangetrokken.
Social Audio was ongehoord voor Clubhouse, bedoeld als woordspeling. Dat is deels wat de app zo aantrekkelijk maakte het bood iets dat geen enkele andere app deed. Voeg daarbij het feit dat Clubhouse in de eerste dagen alleen op uitnodiging werkte, en we kunnen begrijpen waarom miljoenen gebruikers enthousiast waren om de app te gebruiken.
Dit roept de vraag op: is Clubhouse een veelbelovend system voor bedrijven die op zoek zijn naar opkomende marketingmogelijkheden? Zo ja, wat is dan de beste manier om jezelf als merk op het system te positioneren?
In dit bericht bespreken we wat Clubhouse onderscheidt van andere marketingplatforms, evenals enkele suggestions om uw ROI te maximaliseren tijdens promoting op Clubhouse. Maar laten we eerst eens kijken wat Clubhouse is.

Gratis down load
De ultieme gids voor sociale media-advertising voor bedrijven
Wat is Clubhuis?
Clubhouse, voor niet-ingewijden, pionierde satisfied een vrij nieuw en vruchtbaar style van apps voor sociale media: audio-sociale applications. Web zoals Instagram is opgebouwd rond afbeeldingen, is Clubhouse gebouwd rond stay audio.
Gebruikers kunnen deelnemen aan of ‘kamers’ creëren die een ervaring bieden ergens tussen het luisteren naar een podcast en deelnemen aan een zoomvergadering achieved alleen audio. Bij het betreden van een ruimte kunnen gebruikers naar de luidsprekers in de ruimte luisteren of hun (virtuele) hand opsteken om zelf spreker te worden.
De meeste kamers worden beheerd doorway hun gastheren en adult males kan achieved de instellingen spelen om de gewenste opstelling te bedenken die het beste voor hen werkt. Het formaat is vrij eenvoudig maar interessant.
Voor een gedetailleerd overzicht van hoe Clubhouse werkt, ga naar HubSpot’s gids voor Clubhouse.
Hoewel Clubhouse een nieuw style binnen sociale media populair heeft gemaakt, is de echte haak fulfilled de app altijd geweest authenticiteit.
Live audio voelt veel ‘echter’ aan. Het voelt alsof je deel uitmaakt van iets dynamisch en levends terwijl de gesprekken zich in realtime ontvouwen. Het bevordert een gevoel van verbondenheid omdat gebruikers op Clubhouse geen teksten en afbeeldingen zijn op een eindeloze feed in plaats daarvan komen ze in excess of als echte mensen fulfilled stemmen, meningen en emoties.
Dit is related voor jou als bedrijf, omdat gebruikers zich steeds meer richten op platforms die hun veiligheid en privacy hoog in het vaandel hebben staan en een gevoel van authenticiteit en verbinding bieden. In veel opzichten previous Clubhouse hier best bij, wat tot op zekere hoogte de snelle groei en populariteit verklaart. Bedrijven kunnen gebruikmaken van een opkomend system zoals Clubhouse om nieuwe manieren te ontsluiten om get hold of te maken met hun publiek en op persoonlijk niveau vertrouwen op te bouwen satisfied hun klanten.
Clubhuissessies komen zo dicht mogelijk bij echte gesprekken, en voor bedrijven zijn dit gesprekken die ze zouden kunnen hebben satisfied hun klanten en belangengroepen. Het geeft bedrijven een betere manier om hun publiek rechtstreeks te leren kennen.
Maar wat nog belangrijker is, Clubhouse laat klanten zien dat merken uiteindelijk doorway mensen worden gerund. Het vermenselijkt uw digitale aanwezigheid, geeft een gezicht en (vrij letterlijk) een stem aan uw bedrijf.
En dit is waar Clubhouse uitblinkt. Het is een geweldige manier om een community en vertrouwen rond uw merk op te bouwen. In een wereld waar de meeste bedrijven investeren in verzadigde en competitieve marketingkanalen (waar de meeste klanten afstand van zijn gaan nemen), kan een app als Clubhouse je manier zijn om een echte band met je klanten op te bouwen.
Dat is wat app-ontwikkelaars en bedrijven zijn op zoek naar platforms die technologie kunnen gebruiken om mensen te verbinden op manieren die voorheen niet mogelijk waren, en Clubhouse kan precies dat doen.
Dat gezegd hebbende, laten we eens kijken hoe bedrijven het marketingpotentieel van Clubhouses kunnen benutten.
Recommendations voor het promoten van uw merk op Clubhouse
Laten we beginnen met de foundation.
Begin een kamer!
Het kan overweldigend zijn om satisfied een nieuw system te beginnen, vooral als het er een is waarmee je nog nooit eerder hebt gewerkt. Maar elke reis begint met de eerste stap, en met Clubhouse kan dat zo simpel zijn als het starten van een nieuwe ‘kamer’.

Er is veel controle over wie deel uit magazine maken van uw clubhuiskamer. De ruimte kan privé, openbaar of beperkt zijn tot uw sociale kring. Als merk dat een breder publiek wil bereiken, wil je echter bijna altijd dat je gesprekken openstaan voor ‘Iedereen in Clubhouse’. Als je als gastheer meedoet, heb je de controle more than het gesprek en wie er magazine spreken.

Kies een onderwerp dat suitable is voor uw niche en laat het gesprek zich ontvouwen!
Nog een paar aanpassingsinstellingen:

Naast het kiezen van de juiste instellingen, kan het ook helpen om een standaardformaat voor uw gesprek te kiezen. Kies een formaat (Debat, Q&A, of gewoon een vriendelijke discussie) en blijf er regular mee totdat je volgers begint te zien. Dat betekent niet dat je dingen niet af en toe kunt mixen en matchen zorg er gewoon voor dat uw publiek duidelijk is around wat ze van u kunnen verwachten. Zolang het gesprek vruchtbaar en boeiend is, zullen gebruikers komen.
Samenwerken achieved influencers
Momenteel is de meest populaire (en misschien wel de gemakkelijkste) manier om tractie van Clubhouse te krijgen, call op te nemen achieved Clubhouse Influencers.
Clubhouse heeft een speciaal influencer-programma om een select aantal individuen te helpen slagen op het system. Dat vertelt ons dat ze serieus bezig zijn achieved het bouwen van een op influencers gebaseerde cultuur, wat een goed teken is voor bedrijven die vertrouwen op influencer-advertising.
Vanaf nu kunnen merken influencers betalen om deel te nemen in hun kamers of discussieruimten hosten over onderwerpen die verband houden met het merk of de algemene branche in kwestie.
Maar de waarheid is dat influencermarketing op Clubhouse niet noodzakelijk beperkt hoeft te blijven tot merkdeals. Zoals hierboven vermeld, is Clubhouse een organisch platform fulfilled veel groeipotentieel. Zelfs grote Clubhouse-beïnvloeders zijn nog steeds op zoek naar groeimogelijkheden, wat betekent dat merken wederzijds voordelige samenwerkingen kunnen bewerkstelligen. Mits je merk herkenbaar genoeg is of je een grote waarde hebt om toe te voegen aan het gesprek.
Om een voorbeeld te citeren, noem ik de verschijning van Neal Steaphonson (je kent hem misschien als de person die de term ‘Metaverse’ uitvond) op Sciencefictiongesprekken, Clubhouses oudste en grootste gemeenschap van Science Fiction Fans. Dit was een leuk gesprek, maar waar het hier om gaat is dat de samenwerking een acquire-win was voor beide partijen.

Stephenson mocht uitgebreid spreken in excess of zijn aanstaande roman, en de Club mocht een geweldige schrijver voor hun publiek ontvangen. Dat is promoting goed gedaan!
Word lid van populaire en groeiende golf equipment
De volgende idea gaat in excess of lid worden van populaire clubs op Clubhouse.
Als je net begint met de app, zal het lastig zijn om uit te zoeken welk style inhoud werkt en wat niet.
Het kweken van een groot publiek kan ook even duren.
Je kunt altijd lid worden van populaire clubs en kamers binnen je specialized niche om dit te omzeilen. Deze zijn niet alleen gevuld satisfied gebruikers die zeer geïnteresseerd zijn in uw niche, maar ze geven u ook een idee more than waar uw doelgroep het around heeft.
Regelmatig bijdragen aan dergelijke groepen kan u en uw merk echt in de schijnwerpers zetten binnen uw gemeenschap.
Samenwerken achieved andere bedrijven
Concurrentie is niet altijd slecht, toch? Deelnemen aan teams achieved andere bedrijven binnen uw specialized niche kan een geweldige manier zijn om uw inhoud op te frissen, doelgroepen te delen en eerder onontgonnen ideeën te bespreken.
Nodig gasten uit, vraag ze naar hun werk en deel wat je hebt gedaan. Clubhuis is een geweldige ruimte om te netwerken, dus zorg ervoor dat je contact maakt achieved zoveel mogelijk mensen en maak optimaal gebruik van de gelegenheid.
Beschouw marketing and advertising op Clubhouse (of welk ander platform dan ook!) niet als een nulsomspel. Hoe meer mensen we kennen, ondersteunen en achieved wie we communiceren, hoe beter het is voor ons allemaal.
Optimaliseer je bio
Op Clubhouse zijn er geen afbeeldingen, berichten of video’s die merken kunnen gebruiken om hun publiek te bereiken. Sommige gesprekken hebben misschien niet eens herhalingen, en dus is de enige manier waarop uw publiek meer around u kan weten, through uw Clubhouse-bio.
Clubhuisbios kan worden gekoppeld aan uw Twitter- en Instagram-handvatten voor geïnteresseerde gebruikers die meer over u willen weten.
De truc is om een duidelijke, beknopte en interessante biografie te schrijven die intrigeert en informeert.
Het opbouwen en beheren van merkaccounts behoort ook tot de mogelijkheden. Hoewel sommige merken zoals Hubspot hebben geëxperimenteerd met merkaccounts op Clubhouse, is er geen duidelijk pad op deze route.

Persoonlijk vind ik het leuk wat Hubspot doet achieved Clubhouse. Hun biografie is duidelijk en nauwkeurig, en hun clubs richten zich precies op het kind publiek dat ze hopen te vangen.
Naar mijn mening is het echter beter om een persoon te zijn dan een merk op Clubhouse, zelfs voor bedrijven. Hoewel sommige bedrijven zich misschien niet op hun gemak voelen met een find aantal gezichten die hen vertegenwoordigen, en dat is oké dan kun je altijd kiezen voor een zakelijk profiel.
De enige clubhuismarketingstrategie die je ooit nodig zult hebben
Ik weet zeker dat je nu scherp moet zijn, opgewonden om uitgebreid in excess of je bedrijf te praten op Clubhouse. Maar onthoud dat alles wat ik tot nu toe heb gezegd more than promoting op Clubhouse slechts algemeen advies is. Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds essentieel maar gewoon kamers binnenspringen en above jezelf praten, dat weet je vast wel, zal het niet redden.
Wat u in plaats daarvan moet doen, is dat uw gesprekken meer dan alleen over u gaan. Het geheime ingrediënt voor succes in een clubhuis, of succes op sociale media, is het toevoegen van waarde aan je publiek.
Als merk weet u bijna altijd iets waar uw gebruikers baat bij kunnen hebben. Het delen van uw kennis en experience of zelfs het promoten van inspirerende gesprekken about onderwerpen die u interesseren, kan een lange weg gaan in tegenstelling tot alleen het promoten van uw bedrijf.
Neem het voorbeeld van Barista Ella. Ella is een robotbarista ontwikkeld door een Singaporese startup genaamd Crown Electronic. Ella wordt geleverd met een kleine winkelvoetafdruk en kan tot 200 kopjes gastronomische koffie for every uur serveren, volledig contant en contactloos. De reden waarom dat hier suitable is, is dat het verhaal van Ella een goed voorbeeld is van hoe oprichters hun bedrijf op Clubhouse kunnen promoten.
Een tijdje geleden stuitte ik op een clubhuiskamer met Keith Tan, oprichter en CEO van Crown Digital.

Keith beschreef uitgebreid wat hun bedrijf experienced uitgespookt en onderzocht zelfs hoe hun merk financiering binnenhaalde en uitgroeide tot een internationale startup. Het leuke was dat de kamer geen promotie-evenement van Crown Digital was, maar dat Keith werd uitgenodigd om zijn ervaring en advies te delen around het bouwen van een roboticabedrijf.
Ik hoop dat je kunt zien hoe dit een earn-gain is de CEO kan uitgebreid above hun bedrijf praten, terwijl andere ondernemers, marktexperts en reguliere clubhuizen zoals ik de industrie en de innovaties die verschillende bedrijven binnenbrengen, leren kennen.
Dit is wat je als bedrijf op Clubhouse moet beheersen je moet more than jezelf praten, maar op een manier die waarde en betekenis toevoegt aan je luisteraars.
Is Clubhouse iets voor jouw bedrijf?
Is Clubhouse voor iedereen bedoeld? Zeker niet. Raad ik het aan? Absoluut.
Als u een opkomend bedrijf bent dat een nieuwe ruimte voor zichzelf wil creëren, dan kan clubhuismarketing een geweldige optie voor u zijn. Mits je het in je vrije tijd doet zonder er al te veel in te investeren. Clubhouse is nog een jong system, dus je wilt er niet meer in investeren dan je kunt krijgen.
Clubhouse als een kans is belangrijk voor marketeers omdat het een opkomende verschuiving in de marketingwereld vertegenwoordigt die consumenten naar transparante en conversatiemerken zal trekken. Elk merk dat dit begrijpt en ernaar handelt, zal zeker de vruchten plukken van deze verandering.
Dus, alles bij elkaar genomen, probeer Clubhouse eens. Maar doe het op een manier die waarde toevoegt voor uw luisteraars. Richt je op het bouwen van een neighborhood rond je merk en positioneer jezelf als een transparant en authentiek merk. Reside audiomarketing op Clubhouse kan in het get started een uitdaging zijn, maar het heeft zeker de potentie om op de lange termijn zijn vruchten af te werpen.
Gast Auteur Bio: Darren is een schrijver fulfilled een passie voor technologie, organization en de zich ontwikkelende relatie tussen beide. Hij probeert vaak intrigerende perspectieven te brengen op anders bekende ideeën, waarbij hij ernaar streeft zijn publiek te helpen het steeds veranderende technische landschap opnieuw te bedenken. Hij werkt als blogger en contentmarketeer bij GoodFirms— een toonaangevend beoordelings- en beoordelingsplatform dat is gebouwd om merken te helpen de juiste dienstverleners voor hen te kiezen.
More Stories
N-Hance Franchise Review
Cleaning Supplies an Office Cleaning Company Should Have
Fundraiser Ideas: Proper Fundraising Management