December 3, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

9 bewezen manieren om meer Google-reviews voor uw bedrijf te genereren

Als SEO-manager die gespecialiseerd is in alles wat lokaal is, is een van de meest voorkomende vragen die ik krijg van zowel grote als kleine klanten: “Hoe genereer ik meer Google-recensies voor mijn bedrijf?”

Voordelen van het hebben van beoordelingen

Dit is de realiteit: de meerderheid van uw potentiële klanten kijken naar familie en vrienden voor aanbevelingen over nieuwe producten of diensten die ze overwegen.

Potentiële klanten vertrouwen zelfs op de beoordelingen en feedback van vreemden om te valideren dat ze online actie ondernemen – of dat nu een aankoop is of het invullen van een formulier. Online reviews bouwen vertrouwen op, dus wat uw klanten zeggen op Google, Yelp of Facebook zaken.

Het staat buiten kijf dat frequente, echte online beoordelingen van uw klanten, nieuwe en oude, kunnen bijdragen aan een betere zichtbaarheid en zelfs meer conversies door zoekverkeer.

Vendasta publiceerde een infographic met de titel 50 statistieken die u moet weten over online beoordelingen. Het doet geweldig werk om de impact van klantrecensies op elk online bedrijf te illustreren. Hier zijn een paar van mijn favoriete statistieken uit die infographic:

  • 40% van de consumenten vormt zich een mening door te lezen één tot drie beoordelingenversus 29% in 2014
  • 26% van de consumenten zegt dat het belangrijk is dat een lokaal bedrijf reageert op zijn beoordelingen
  • 88% vertrouw beoordelingen zoveel als persoonlijke aanbevelingenversus 83% in 2014
  • 23% zullen bezoek het bedrijf pand direct na het lezen van positieve recensies
  • 95% van de consumenten vermoedt censuur of valse beoordelingen als ze geen slechte scores zien

Met deze statistieken in gedachten, wist u dat slechts 23% van de consumenten daadwerkelijk een recensie online heeft geschreven?

Hoewel online beoordelingen een belangrijk onderdeel zijn van het conversieproces (van webbezoekers klanten maken), is het duidelijk dat als een bezoeker eenmaal klant wordt, ze een zacht duwtje of herinnering nodig hebben om hun feedback te delen in de vorm van een recensie.

9 bewezen manieren om meer Google-reviews voor uw bedrijf te genereren

Afbeeldingsbron

Dit is de reden waarom het genereren van recensies (en responsbeheer) een onderdeel zou moeten zijn van het marketingproces van elk bedrijf.

Ja, het actief vragen om klantrecensies kan ook het aantal negatieve recensies dat u krijgt verhogen, maar volgens het laatste statistische punt hierboven, kan het hebben van een paar negatieve recensies in uw profiel er zelfs toe bijdragen dat uw bedrijf meer ‘echter’ lijkt.

Welke beoordelingswebsites hebben de meeste impact op de zoekresultaten?

Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van de regio en locatie van de persoon die zoekt, maar voor de tijd is hier een lijst van de meer populaire en op de eerste pagina zichtbare beoordelingswebsites in Canada:

Hoewel we u alleen helpen bij het genereren van meer beoordelingen binnen Google Mijn Bedrijf / Google Maps, kunnen dezelfde technieken worden toegepast op alle grote netwerken van derden.

Pro-tip #1: Het wordt ten zeerste aanbevolen dat u profielen instelt op de bovenstaande netwerken, aangezien deze pagina’s bijna altijd worden weergegeven in de zoekresultaten op de eerste pagina, en u ook een mooie gezaghebbende backlink naar uw website krijgt.

Voordelen van Google Review:

Het zal niemand verbazen om te horen dat Google de nummer één zoekmachine ter wereld is. Om dat in perspectief te plaatsen, volgen hier enkele zoekstatistieken van Google:

  • Google gaat over 63.000 zoekopdrachten per seconde
  • Google gaat over 78% van alle desktopzoekopdrachten verkeer
  • Google krijgt ook 89% van al het mobiele zoekverkeer
  • 46% van de zoekopdrachten Google krijgt zijn gerelateerd aan lokale zoekopdrachten

Wat dit allemaal betekent, is dat als u op Google staat en hoog scoort, of het nu gaat om zoeken of lokale vermeldingen, u zeker meer naamsbekendheid krijgt.

Dus waarom gebruiken de meeste mensen over de hele wereld Google in plaats van andere zoekmachines? Het antwoord is simpel; mensen vertrouwen Google.

Dit vertrouwen is in de loop van de tijd opgebouwd door er continu naar te streven de beste zoekmachine te worden die de meest relevante resultaten biedt voor de zoekopdracht van de zoeker. Hier zijn enkele van de voordelen van een Google Review:

1. Google Reviews vergroot het merkvertrouwen

Net zoals we eerder bespraken; Google legt veel nadruk op het kunnen bieden van de meest relevante inhoud voor de zoekopdracht van de zoeker.

Dit betekent dat uw zoekopdrachten de best mogelijke resultaten zullen opleveren. In de loop van de tijd heeft dit vertrouwen bij mensen gecreëerd tot het punt dat als u hoger op de pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP) verschijnt, mensen erop vertrouwen dat u de beste in de branche bent.

Ongeveer 88% van de mensen leest Google-recensies voordat ze zaken doen met een bedrijf.

Als uw klant tegenwoordig niet tevreden is met de service of het product dat hij heeft ontvangen, kan hij of zij dreigen een slechte recensie achter te laten in de hoop dat aan zijn behoeften wordt voldaan.

Dit illustreert hoe waardevol positieve Google-reviews zijn voor uw bedrijf, aangezien klanten zich nu bewust zijn van hun waarde en deze als hefboom gebruiken.

2. Google Review verhoogt de zichtbaarheid

Als het gaat om Google-recensies, zijn er verschillende factoren die van invloed zijn op uw positie in lokale zoekopdrachten of zoekopdrachten op de kaart:

  • Beoordelingskwaliteit
  • Gemiddelde score
  • Frequentie van nieuwe beoordelingen
  • Diversiteit aan beoordelingen

Op basis van deze statistieken kan uw positie in de zoekresultaten variëren. Uw bedrijf kan meer potentiële klanten bereiken door alleen maar bovenaan de lokale zoekopdracht of kaartzoekopdracht te verschijnen, en meer bekendheid betekent meer conversies.

Daarom is het in uw eigen belang om uw bedrijfsvermelding te optimaliseren en uw klanten aan te moedigen een recensie achter te laten.

3. Google Reviews geeft je feedback om te verbeteren

Een voordeel van online reviews is dat je zowel goede als slechte feedback kunt krijgen.

Hoewel bedrijfseigenaren negatieve beoordelingen waarschijnlijk liever helemaal vermijden, bieden ze waardevol inzicht in mogelijke verbeterpunten.

Door het monitoren van de positieve en negatieve feedback die klanten geven via beoordelingen, kunnen bedrijfseigenaren zoeken naar gebieden om te verbeteren en te profiteren van waar klanten goed op reageren.

4. Google Reviews kan het aantal conversies verhogen

Google-recensies helpen potentiële klanten om te beslissen of ze uw product willen kopen of uw service willen gebruiken voordat ze uw website of winkel bezoeken.

Door hen beoordelingen te laten zien van anderen die uw bedrijf hebben bezocht, kunnen potentiële klanten een mening over uw bedrijf vormen en beslissen of ze een aankoop willen doen.

97% van de mensen leest uw review voordat ze besluiten uw winkel of website te bezoeken. Als iemand niet zeker weet of uw bedrijf bij hem of haar past, kan feedback van Google-recensies hem waarschijnlijk helpen om hoe dan ook te beslissen.

5. Google Reviews kunnen op andere platforms worden gedeeld

U kunt ook positieve beoordelingen gebruiken om uw bedrijf verder te promoten.

Als u dit doet, kunt u uw bereik vergroten en mensen overtuigen om uw bedrijf te overwegen.

9 bewezen manieren om meer Google-reviews voor uw bedrijf te genereren

Afbeeldingsbron

Dit kan door jouw reviews en merkverhaal te delen en deze vervolgens positief te verbinden. U kunt ook videotestimonials maken van loyale klanten en merkadvocaten die kunnen worden gedeeld op sociale media of ingesloten op uw website.

6. Google Reviews kan de ranking verhogen

Zoals we hierboven hebben besproken, heeft Google de neiging om de positie van bedrijven met een hoge frequentie van positieve recensies te verhogen.

Elke recensie is door gebruikers gegenereerde inhoud die trefwoorden, afbeeldingen en video kan bevatten. Dit is vaak genoeg inhoud voor Google om de positie van uw bedrijf te bepalen. De hoeveelheid en frequentie van beoordelingen spelen ook een cruciale rol in uw ranking.

Uw Google Review-link genereren

Het maken van een directe link naar uw Google Mijn Bedrijf-beoordelingsvenster kan op verschillende manieren worden bereikt. Om het simpel te houden, volgen hier de instructies om een ​​reviewlink in Google zelf te maken:

  1. Ga naar de Google Places-API.
  2. Voer uw bedrijfsnaam in het veld ‘Voer een locatie in’ boven aan de kaart in.
  3. Klik op uw bedrijfsnaam in de lijst die verschijnt.
  4. Uw plaats-ID verschijnt op de kaart, onder uw bedrijfsnaam.

Voeg uw plaats-ID toe aan de volgende URL na het gelijkteken om uw link te maken:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=place_id_goes_here

Gebruik makend van TechWyse zoals in het bovenstaande voorbeeld zou de URL met de toegevoegde plaats-ID zijn:

Wanneer u op de bovenstaande link klikt, gaat u naar een Google-pagina met zoekresultaten voor uw bedrijf met het beoordelingsvenster geopend.

Pro-tip #2: Houd het gebruik van uw beoordelingslink bij en maak deze gebruiksvriendelijker door gebruik te maken van Google’s URL-verkortingsservice. Zo kunt u zien hoeveel mensen op de link hebben geklikt en welke landen, browsers en platforms worden gebruikt.

De 10 beste manieren om vanaf vandaag echte Google-reviews te krijgen

1. Vraag om een ​​recensie

Dit is iets dat moet worden gecommuniceerd naar alle afdelingen binnen uw bedrijf, met name klantgerichte rollen.

Je zou er versteld van staan ​​hoeveel bedrijven er niet aan denken om een ​​beoordeling te vragen. Mijn tandarts heeft afdrukken op de muren van zijn onderzoekskamers en bij de receptie.

2. Instrueer uw klanten over het achterlaten van een recensie

Zorg dat er een afdruk beschikbaar is bij uw receptie of overweeg zelfs om een ​​pagina of blogpost op uw website te maken met instructies voor het achterlaten van een Google-review.

Voor veel mensen is de barrière tussen het achterlaten van een recensie of niet gewoon hun gebrek aan idee hoe ze het moeten doen.

9 bewezen manieren om meer Google-reviews voor uw bedrijf te genereren

Afbeeldingsbron

Pro-tip #3: Veel klanten zijn van mening dat een 4-sterrenrecensie nog steeds geweldig is, maar ondernemers weten dat zelfs gloeiende 4-sterrenrecensies hun beoordeling kunnen verlagen. Geef niet alleen aan hoe u een recensie achterlaat, maar vermeld ook het belang van het achterlaten van een 5-sterrenbeoordeling.

3. Personaliseer de beoordelingservaring

Voor een recente of langdurige klant kan het ontvangen van een persoonlijke e-mail van een bedrijfseigenaar een wereld van verschil maken. Hoewel het enige tijd kan duren om unieke e-mails te maken, zou de conversieratio het waard moeten zijn.

4. Vereenvoudig het proces

Verbinden met Punt #2, houd het proces van het achterlaten van een recensie zo eenvoudig mogelijk. Instructies voor opsommingstekens met tekst met hyperlinks.

Zelfs het kopiëren en plakken van instructies rechtstreeks vanuit Google Mijn Bedrijf kan nuttig zijn, aangezien Google hun ondersteuningsinhoud doorgaans kort en krachtig houdt.

5. Gebruik tools van derden

Als u een franchisemodelbedrijf heeft of meerdere locaties in het hele land heeft, kan het vragen om en beheren van beoordelingen erg tijdrovend worden.

Dit is waar tools van derden zoals: Whitespark of samenwerken met een SEO-bureau zoals TechWyse kan het proces helpen versnellen.

6. Meerdere aanraakpunten

Plaats instructies voor het achterlaten van een recensie op Facebook, vraag het uw klanten in de winkel en herinner hen eraan wanneer ze bellen.

Zorg ervoor dat ongeacht op welk contactpunt ze je bereiken, ze vriendelijk worden gevraagd om feedback te geven in de vorm van een recensie.

7. Bied een aanmoediging aan

Hoewel het in strijd is met het beoordelingsbeleid om beoordelingen te vragen of beoordelingsstations op te zetten, kan dit nog steeds worden bereikt.

Houd het gewoon smaakvol en overdrijf het niet. Het af en toe aanbieden van een coupon of korting voor een goede of slechte recensie kan helpen om de nieuwe recensies binnen te laten komen, vooral als je er een wedstrijd van maakt.

8. Reageer op beoordelingen

Dit zou heel duidelijk moeten zijn. Wanneer klanten zien dat de bedrijfseigenaar regelmatig reageert op feedback die op Google is achtergelaten, zullen ze eerder geneigd zijn hun feedback te delen, omdat ze weten dat iemand het zal lezen.

9. E-mailhandtekening

Heb je feedback? Laat een recensie achter op Google.”

Het toevoegen van een eenvoudige call-to-action als deze in uw standaard e-mailhandtekening kan op zichzelf al een behoorlijk aantal beoordelingen genereren.

Bedenk hoeveel e-mails u elke maand verstuurt. Het toevoegen van een link aan uw handtekening kan de gemakkelijkste manier zijn om het aantal beoordelingen te vergroten.

Nieuwe genereren beoordelingen voor uw bedrijf mag geen pijnlijk proces zijn. Houd het simpel, herinner uw klanten eraan en laat ze zien hoe u het moet doen.

Dit opnemen in uw marketingcampagnes en het belang hiervan communiceren in uw hele organisatie is vaak alles wat nodig is om in korte tijd van nul naar held te gaan tijd.

bericht door Joseph Abishek (7 berichten)

Joseph is een social media analist bij TechWyse. Hij heeft een passie voor het vergroten van de digitale aanwezigheid van klanten met behulp van bewezen marketingmethoden. In zijn vrije tijd luistert hij graag naar muziek en leest hij graag boeken.

Website: →