December 1, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

De beste digitale marketingtrends voor 2022 die de winst maximaliseren

De beste digitale marketingtrends voor 2022 die de winst maximaliseren

Op grote schaal is digitale promoting in 2022 niet veel veranderd. U wilt dat uw site goed scoort, u wilt een interessante aanwezigheid op sociale media, u wilt de lokale concurrentie domineren voor uw respectieve niche of branche en u wilt kijk naar de voordelen van promotie en verkopen uw producten of diensten by using e-commerce.

Maar op een meer gedetailleerd niveau moeten bedrijven oppassen voor de manier waarop het landschap verandert ten gunste van on the net en offline interactie, een verschuiving in Seo-strategie naar het prioriteren van UX, betere integratie voor e-commerceplatforms op zoekmachines en zoekadvertentiecampagnes, evenals de nabij-toekomstige slagvelden van augmented en digital actuality door concrete nieuwe functies zoals de AR-test-on-functie op Instagram en meerdere e-commerceplatforms, en de dreigende Metaverse. Laten we eens kijken naar enkele van de meest waar-voor-je-geld digitale marketingtrends in 2022.

Wat bepaalt de winstgevendheid?

Als we zeggen ‘maximaliseer winst’, hebben we het above digitale marketingtrends die zich zo immediate mogelijk vertalen in meer leads en meer verkopen. De vooronderstelling wanneer u investeert in digitale promoting is dat uw item of dienst niet alleen goed is, het is groot.

Digitale marketing dropped of verandert de manier waarop uw aanbod werkt niet. Het loste simpelweg het veelvoorkomende probleem op waarmee veel bedrijven, fulfilled name kleinere bedrijven, tegenwoordig worden geconfronteerd: ze verdrinken in een zee van on the web en offline concurrenten, niet in staat om op te vallen in een menigte en mensen ertoe aan te zetten op te letten.

Als uw merchandise of dienst robuust is en de prijs meer dan waard, kan goede advertising geïnteresseerde toeschouwers en enthousiaste bezoekers veranderen in betalende (en hopelijk terugkerende!) klanten. Daarom moeten deze tendencies nog steeds uw topprioriteiten zijn bij het verzamelen van qualified prospects en deze omzetten in verkopen.

Waarom zoeken nog steeds een prioriteit is

Zoekmachines, satisfied name Google, blijven een hoeksteen in het dagelijkse gebruik van bijna elke internetgebruiker. Wilt u iets weten? Alleen maar “Google het”!

Google domineert zoeken, fulfilled een marktaandeel van 85 procent op bureaublad. Mobiel is een landschap op zich, en een groeiend landschap – sinds 2019 meer dan de helft van al het webverkeer in de wereld komt van mobiele gebruikers. Alleen al in de VS geniet Google van een 89 procent aandeel van de mobiele zoekmarkt.

Maar de weg naar het hart van Google is in de loop der jaren veranderd. Vroeger waren er ‘white-hat’- en ‘black-hat’-methoden om je een weg te banen naar de beste zoekresultaten voor een bepaalde doelzoekopdracht. Maar Google blijft de manier waarop zoeken dagelijks werkt bijwerken, tot het punt waarop er in een bepaald jaar meer dan duizend jaarlijkse wijzigingen worden aangebracht in het zoekalgoritme van Google.

Hoewel we misschien niet precies weten hoe algoritmen zoals Bing en Google werken, hebben we wel een heel goed idee. Daarom blijft Search engine optimization centraal staan ​​in goede digitale marketing. Wilt u meer bezoekers trekken? Verbeter vervolgens uw zoekposities en trek de menigte aan waarvan uw gegevens u vertellen dat de kans het grootst is dat ze uw products of dienst kopen!

Daartoe, trefwoord onderzoek wordt ook steeds belangrijker. In plaats van alleen te proberen te rangschikken voor brancherelevante zoektermen, is het belangrijk om uw geld te investeren in zoekwoorden die uw belangrijkste klanten waarschijnlijk vaker zullen gebruiken.

Het gaat om goede gebruikerservaringen

Seo is de afgelopen jaren verschoven naar het verantwoordelijk maken van web-sites voor een goede gebruikerservaring op zowel desktop als mobiel – vooral mobiel. Aangezien het wereldwijde aandeel van webverkeer in 2019 richting mobiel kantelde, willen zoekmachines zoals Google en Bing dat bedrijven en individuen meer aandacht besteden aan de manier waarop hun inhoud wordt geschaald en gepresenteerd in alle belangrijke schermresoluties en beeldverhoudingen.

E-mail wordt sterk

We leven in het jaar 2022, maar e-mailmarketing blijft een belangrijk onderdeel van een solide digitale marketingstrategie. Het is echter ook gemakkelijk om zowel uw tijd als uw geld te verspillen doorway te investeren in een e-mailcampagne achieved slechte resultaten.

De sleutel? U moet ervoor zorgen dat uw qualified prospects zijn geïnteresseerd voordat u ze opneemt in uw mailinglijsten en promo-aanbiedingen. Exclusiviteit is de naam van het spel. In plaats van te proberen e-mails tot spam te maken, worden e-mailcampagnes waardevoller (en worden ze minder bestraft) als uw ontvangers uw berichten regelmatig openen en de inhoud ervan controleren.

Sociale media zijn (nog steeds) belangrijk

Ja, ja, we hebben allemaal gehoord dat Fb dood is, maar het en andere sociale-medianetwerken blijven een lijst fulfilled groeiende functies en een gestaag groeiend gebruikersbestand bieden. Twitter, Instagramen Facebook hebben blijvende interesse getoond in het implementeren van interne e-commercefuncties voor bedrijven en het uitbreiden van hun bruikbaarheid voor bedrijven doorway middel van bedrijfsspecifieke voordelen zoals itemlijsten en klantchats.

Naast deze nieuwere functies blijven sociale media nog steeds een van de gemakkelijkste manieren om feedback van klanten te verzamelen, rechtstreeks in te gaan op klachten van klanten, positieve klantervaringen te benadrukken en uw bedrijf een persoonlijk on the web tintje te geven.

De metaverse is jong

Een van de grootste veranderingen in de wereld van big tech was de naamsverandering van Fb en de ommezwaai naar de toekomst van digital fact. De Metaverse is nog steeds meer een principle dan een werkende online local community, maar deze dingen groeien tegenwoordig fulfilled exponentiële snelheden – wat betekent dat vroege investeringen zowel verstandig als belangrijk zijn.

Maar verwacht nog geen significante ROI. Er zijn meer dan een paar tegenstanders van de idee van een Meta-centrische Metaverse, en ze zijn misschien niet verkeerd. Hoewel het idee van de metaverse zowel onvermijdelijk is als bestaat al jarenis het marketingpotentieel voor deze omgevingen nog niet helemaal duidelijk.

Denk aan de 80-20-regel

Hoewel deze lijst verdacht veel lijkt op een lijst die van toepassing zou kunnen zijn op 2021, of bijna elk ander van de afgelopen vijf jaar (behalve de opname van Meta’s nieuwe undertaking), zijn de meest succesvolle digitale marketingtrends over het algemeen groenblijvend. Bij digitale promoting en uw algemene online bedrijfsstrategie moet u altijd rekening houden fulfilled: 80-20 regelook bekend als het Pareto-principe – kortom, 80 procent van alle uitkomsten is het resultaat van 20 procent van alle oorzaken in een bedrijf of evenement.

Het najagen van trends is geen levensvatbare bedrijfsstrategie als uw fundamenten slecht zijn. Vasthouden aan uw wapens en de gebieden verbeteren waarop uw bedrijf het meeste kan winnen, zoals de concurrentie verslaan in lokale zoekopdrachten, als eerste op sociale media komen, uw platform laten groeien doorway offline interacties satisfied uw klanten en uw naam bekendmaken daar organisch door ervaringen te creëren die de mond-tot-mondreclame waard zijn die nodig is om de barrière te doorbreken waarmee elk klein bedrijf wordt geconfronteerd – zal uw beste gok zijn om echte winst te zien van uw dagelijkse on line input.

Het is echter allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Digitale marketing kan een mijnenveld zijn voor niet-ingewijden. Het is gemakkelijk om uw eerste Search engine optimisation-campagne binnen te lopen en geld te verspillen doorway vruchteloos te proberen uw web-site te promoten doorway middel van “trucs”, of geld te dumpen in een pay back-per-simply click advertentiecampagne terwijl uw website niet geoptimaliseerd is en weinig zinvolle inhoud of nuttige informatie bevat. Weten met welke trends u rekening moet houden, helpt, maar u hebt een concreet actieplan nodig om deze informatie aan elkaar te rijgen en om te zetten in een gestage stroom van echte potential customers en verkopen.

Werk fulfilled ons samen om uw on line aanwezigheid te vergroten en van uw web site een krachtig hulpmiddel voor uw bedrijf te maken.