Een beginnershandleiding voor Schema.org

In deze video clip deel ik de basisprincipes van wat Schema.org is en waarom je er om zou moeten geven. Het Google van vandaag is anders. Dit is niet de Google van je oma. We hebben veel meer dan alleen blauwe one-way links op een witte pagina. We hebben rijke kaarten, kennispanelen, veelgestelde vragen, aanbevolen fragmenten en meer. Er zijn meer manieren om te rangschikken en beschikbare posities dan ooit. Om een ​​aantal van deze posities te verdienen, moet u gebruikmaken van de gestructureerde gegevens van schema.org op uw websitepagina’s.

Videotranscriptie:

Wat is Schema.org?

Als je er niet bekend mee bent, het is opgericht doorway Google, Microsoft, Yahoo en Yandex, en het doel was om schema’s voor gestructureerde gegevens op internet te maken en te promoten, specifiek voor de zoekmachines, zodat de pcs zelf de context.

Daarom is Schema.org een woordenschat waarmee crawlers van zoekmachines de context van uw web page beter kunnen begrijpen. En wanneer u gestructureerde gegevens op de juiste manier gebruikt, kunt u bepaalde uitgebreide functies binnen Google SERP’s verdienen.

Enkele van de meer prominente zijn artikelen of broodkruimels, veelgestelde vragen, how-to, lokale bedrijven en organisatie-opmaak, die door Google Logo wordt genoemd. Maar u kunt dat verder uitbreiden en organisatorische opmaak gebruiken. Je kunt producten en diensten doen, vraag en antwoord. U kunt beoordelingen toevoegen aan uw vermeldingen, video’s en nog veel meer.

Schema.org is een vocabulaire waarmee crawlers van zoekmachines de context van uw web page beter kunnen begrijpen. En wanneer u gestructureerde gegevens op de juiste manier gebruikt, kunt u bepaalde uitgebreide functies binnen Google SERP’s verdienen.

Hoe werkt Schema.org?

Schema.org is opgezet in hiërarchische volgorde achieved het breedste type genaamd ‘ding’, en elk van deze items heeft eigenschappen die verder beschrijven wat ze zijn. Sommige van deze eigenschappen zijn vereist, terwijl andere meer details en context toevoegen. Als u de Google-documentatie bekijkt, ziet u dat u voor bepaalde soorten gestructureerde gegevens een naam, URL of een ander stukje informatie moet invoeren. Maar je kunt ook added toevoegen om het beter te beschrijven, maar het is niet for each se vereist.

Als je een eigenschap kiest die je wilt definiëren, wil je zo specifiek mogelijk zijn, en om dat te doen, kun je de zoekfunctie op schema.org gebruiken. Laten we daarheen gaan en ik zal je laten zien hoe dat eruit ziet.

Schema.org-overzicht

Dit is Schema.org. Je kunt op deze internet site naar konijnenholen gaan en misschien zelfs in de war raken. Ik weet dat ik dat een paar keer heb gedaan, vooral toen ik leerde wat gestructureerde gegevens waren en hoe ik schema.org kon gebruiken. Maar als je nieuwsgierig bent naar een kind opmaak, kun je deze zoekbalk gebruiken en het is most effective goed.

Als je bijvoorbeeld meer wilt weten more than organisatorische opmaak, kun je ‘organisatie’ typen en je hebt al deze verschillende typen. Je kunt hier ‘organisatie’ bovenaan zien en het zal je alle verschillende eigenschappen vertellen die ermee verbonden zijn.

Als je hiernaar kijkt en je zegt: “Nou, dit is niet nuttig omdat al deze dingen niets voor mij betekenen”, en je wilt wat voorbeelden zien, dan kun je helemaal naar beneden gaan. deze pagina waar ze u een voorbeeldcode zullen geven. Je kunt hier zien dat er tekst op de pagina staat. Dit is wat de gebruiker, jij en ik, zouden zien, en als je dan op deze verschillende opmaaktypes klikt, en ik zou JSON-LD gebruiken, kun je zien hoe dat eruit zou zien. Dit is hoe u uw opmaak moet opbouwen.

Je hebt het schematype, context, dat altijd schema.org zal zijn, in dit geval het type, dat ‘organisatie’ is, en dan heb je enkele eigenschappen. Waar is het bedrijf gevestigd? Hier is het adres. Het heeft een e-mailadres en faxnummer, en je kunt leden plaatsen, dus mensen die deel uitmaken van de organisatie of alumni.

Zoals je hier kunt zien, is het een manier om de informatie die we hier zagen te structureren. Als je naar boven scrolt, zul je zien dat er meer specifieke typen zijn. Als u een van deze specifieke soorten organisaties bent, misschien bent u een lokaal bedrijf, wilt u ‘lokaal bedrijf’ gebruiken in plaats van ‘organisatie’-opmaak. U wilt zo specifiek mogelijk zijn en soms zal het een beetje vallen en opstaan.

U zult merken dat al deze andere eigenschappen ook geldig zijn en kunnen worden gebruikt, maar ze zijn niet allemaal vereist. U wilt doornemen en ontdekken wat Google nodig heeft en daar vervolgens gebruik van maken. Je vraagt ​​je misschien af, nou, waar vind ik die informatie? Laten we naar de pagina fulfilled uitgebreide functies in developers.google gaan om te zien wat er nodig is.

Overzicht van Google Zoeken Centraal

We zijn hier in de Take a look at The Research Gallery, die te vinden is op developers.google.com/lookup. Als je een van deze uitgebreide functies wilt verdienen die hier worden vermeld, zoals je kunt zien, hebben veel van degenen waar we het around hadden in die vorige dia deze laten zien, je zult hun richtlijnen moeten volgen. Laten we het weer over ‘organisatie’ hebben. En in dit geval gaat Google het ‘Logo’ noemen.

Als we op ‘Aan de slag’ klikken, krijgt u wat informatie over dit sort markering. Zoals je hier kunt zien, is dit een kennispaneel en staat het logo hier. Het zal je vertellen hoe je deze structuurgegevens kunt toevoegen en dan zal het je ook een voorbeeld geven van hoe de code eruit zou moeten zien.

Binnen elk van deze zie je richtlijnen en er staat: “Je moet deze richtlijnen volgen als je in de zoekresultaten wilt verschijnen.” Er zijn bepaalde vereiste eigenschappen en voor Brand moet u een echt emblem hebben en het moet een afbeeldingsobject zijn, en ze hebben hier enkele vereisten, dus volg deze. En het bestandsformaat moet worden ondersteund door Google Afbeeldingen, zodat u geen SVG’s kunt gebruiken. Dat is niet iets dat Google je toestaat te gebruiken.

Zorg ervoor dat u het juiste form bestandsindeling gebruikt en dat u deze specifieke eigenschappen hier volgt. Je moet ook een URL toevoegen. Dit zou de organisatie zijn die bij het emblem hoort. Je logo zelf wordt een echte URL en dan wil je daar ook een URL-property bij hebben. U wilt ervoor zorgen dat u deze richtlijnen volgt als u deze uitgebreide functies wilt verdienen die eraan zijn gekoppeld.

Er zijn zeker veel bronnen on line. Dit is iets dat we behoorlijk diepgaand behandelen in onze cursus over het beheersen van gestructureerde gegevens voor rijke resultaten. Maar als je gewoon natte voeten krijgt en je begint er meer in excess of te leren, dan is dit waar je die informatie kunt vinden. En natuurlijk als je vragen hebtons, laat een coment op deze online video. We helpen je graag verder en zetten dat gesprek fulfilled je voort.

Waar Schema.org toevoegen

Waar plaats je deze markering? Hoe voeg je het toe aan je web-site? Welnu, het kan aan vrijwel elke webpagina worden toegevoegd, en meestal gebruiken we JSON-LD, een vorm van JSON-LD. JSON-LD is gegevens. Het is die code die we zagen op de schema.org-web site. Het verandert het ontwerp van uw web-site niet en heeft geen invloed op uw snelheid. Zijn data or informatie. Het zijn metadata, het zijn knowledge more than details.

U kunt het op uw web-site plaatsen door het te kopiëren en in een HTML-blok te plakken. U kunt WordPress-plug-ins gebruiken, als u WordPress gebruikt, kunt u zelfs Google Tag Supervisor gebruiken. Je zult het een beetje moeten aanpassen omdat Google Tag Manager JSON-LD niet langer ondersteunt en je moet een omhulling gebruiken die we in de cursus hebben die het in JavaScript verandert. Maar dat wordt te ingewikkeld. Of u kunt gebruikmaken van Google Tag Manager, maar u moet een aantal codemanipulaties uitvoeren om het daar te laten werken.

Het belangrijkste waar u aan moet denken als u bedenkt waar u het wilt toevoegen, zijn de pagina’s zelf. U kunt veel verschillende markeringen aan de pagina toevoegen, maar u moet oppassen dat u de inhoud beter leesbaar maakt voor devices en dat u niet te veel toevoegt waar dit verwarring veroorzaakt.

We proberen onze hoofdpagina’s te concentreren op één hoofdtype opmaak for each die pagina’s en dan zullen we further eigenschappen toevoegen om het in meer detail uit te leggen. Voor uw startpagina heeft u mogelijk ‘organisatie’-opmaak. Voor uw In excess of ons-pagina kunt u ‘over-pagina’-opmaak gebruiken. Voor de productpagina wilt u natuurlijk de ‘product’-opmaak gebruiken. Voor de contactpagina kunt u de opmaak ‘contactpagina’ gebruiken. Voor een enkele web site kunt u ‘artikel’ of ‘blogpost’ gebruiken, afhankelijk van wat het meest representatief is voor de inhoud die u maakt. En misschien heb je een pagina satisfied veelgestelde vragen en daarvoor wil je ‘FAQ’ gebruiken.

Paginatype - Type markering

Dit zijn enkele voorbeelden, maar u wilt de tijd nemen om dit job in kaart te brengen, zodat u uw markeringen in de juiste gebieden hebt. Vervolgens kunt u ze aan uw pagina toevoegen op de manier die voor u het gemakkelijkst is om te beheren en door te gaan satisfied het aanbrengen van wijzigingen en aanpassingen als dat nodig is.

Waarom markeringen belangrijk zijn

Waarom doet dit er allemaal toe? Waarom zou u de moeite nemen om dit aan uw web page toe te voegen? Zoals we al eerder zeiden, gebruikt Google gestructureerde gegevens om uw web site beter te begrijpen en uitgebreide functies mogelijk te maken. Uitgebreide functies hebben een aanzienlijke invloed op de klikfrequentie. We hebben dit keer op keer gezien.

Die FAQ-boxen en vermeldingen kunnen een enorme influence hebben op de klikfrequentie en u veel meer onroerend goed opleveren binnen de SERP’s. Daarom, als u ‘article’ gebruikt, bent u misschien een nieuwe web site en kunt u dit soort artikelen in de zoekresultaten krijgen.

Als u een ‘FAQ’-opmaak gebruikt, kunt u dit variety opmaak op uw internet site laten weergeven. Voor producten kunt u niet alleen de vermeldingen krijgen via de reguliere Google-zoekopdracht, maar u kunt ook producttags krijgen bij het zoeken naar afbeeldingen, en dit wordt alleen mogelijk gemaakt doorway het juiste gebruik van gestructureerde productgegevens.

Gestructureerde details is een match-changer. Het kan u helpen uw web site te optimaliseren. Het kan helpen om de zichtbaarheid die u heeft in de SERP’s te vergroten.

Gestructureerde knowledge is een activity-changer. Het kan u helpen uw web site te optimaliseren. Het kan helpen om de zichtbaarheid die je hebt in de SERP’s te vergroten, en als je wilt leren hoe je dit op een meer gedetailleerd niveau kunt gebruiken, raad ik je ten zeerste aan om onze cursus te bekijken, Beheersing van gestructureerde gegevens en Schema.org voor rijke resultaten.

We geven iedereen op YouTube 25% korting. uzie de code “YouTube” en u kunt zich vandaag nog aanmelden op master.simplifiedsearch.web. Als je de online video leuk vond, geef hem dan een duimpje omhoog. Zorg ervoor dat je het deelt fulfilled een vriend. Tot de volgende keer, fijne promoting.

Gestructureerde gegevens beheersen