December 1, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Federale wet op gegevensprivacy kan het leven van marketeers gemakkelijker maken

Een nieuwe gegevensprivacywet (HR8152) kan marketeers helpen, ook al maakt het gerichte reclame moeilijker.

De American Details Privateness and Protection Act (ADDPA) zou een verreikende nationale privacynorm bieden, die de bestaande privacywetten van de staat overstijgt. Als gevolg hiervan zouden marketeers zich maar aan één verordening hoeven te houden in plaats van aan de 13 momenteel op zijn plaats.

De dataprivacywet is momenteel in opmaak in het Huis en kan veranderen voordat het naar de Senaat wordt gestuurd. Uitgebreide onderhandelingen tussen Democraten en Republikeinen hebben echter al aanzienlijke steun van twee partijen gecreëerd.

Lees volgende: Prioriteit geven aan gegevensprivacy leidt tot merkvertrouwen

In zijn huidige vorm zou de ADDPA:

  • Voorkom dat bedrijven meer gegevens verzamelen dan nodig is om hun producten of diensten te leveren.
  • Laat consumenten zich afmelden voor advertenties.
  • Bied bescherming tegen discriminerende algoritmen en advertentieweergave.
  • Laat consumenten hun gegevens corrigeren of verwijderen.
  • Laat consumenten na twee jaar privé-acties ondernemen tegen bedrijven wegens misbruik van gegevens.
  • Verbied bedrijven om zich te richten op consumenten onder de 17 jaar.

Op dat laatste punt zouden grote bedrijven kunnen worden aangeklaagd voor het overtreden van dat verbod als ze daarvan wisten of hadden moeten weten. De ADDPA creëert ook een Youth Privacy and Promoting Division binnen de Federal Trade Commission voor handhaving.


Ontvang de dagelijkse nieuwsbrief waar digitale marketeers op vertrouwen.


Een groot probleem dat nog moet worden uitgewerkt: wat de bepalingen van het wetsvoorstel above “gevoelige gedekte gegevens” – fulfilled name informatie around medische behandelingen en biometrische gegevens – toestaan ​​of voorkomen in het licht van de vernietiging van Roe v. Wade door het Hooggerechtshof.

Waarom het ons iets kan schelen. Er zijn veel redenen waarom de VS een nationale gegevensprivacywet nodig heeft. Voor marketeers zou het betekenen dat ze niet meer op een andere manier met gegevens moeten omgaan, afhankelijk van de staat waarin het actief is. Hoewel de ADDPA nog een lange weg te gaan heeft voordat het soaked wordt, laten we hopen dat er snel een landelijke norm wordt vastgesteld.


Above de auteur

Constantine von Hoffman is hoofdredacteur van MarTech. Con is een ervaren journalist en heeft verslag gedaan van zaken, financiën, promoting en technologie voor CBSNews.com, Brandweek, CMO en Inc. Hij was stadsredacteur van de Boston Herald, nieuwsproducent bij NPR en schreef voor Harvard Business enterprise Evaluation, Boston Magazine, Sierra en vele andere publicaties. Hij is ook een professionele stand-upcomedian geweest, gaf lezingen op anime- en gameconventies around alles van My Neighbor Totoro tot de geschiedenis van dobbelstenen en bordspellen, en is auteur van de magisch-realistische roman John Henry the Revelator. Hij woont in Boston met zijn vrouw Jennifer en te veel of te weinig honden.