December 3, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Future of Shopping Deel 5: Drie manieren waarop merken loyaliteitsprogramma’s kunnen verbeteren om sterkere relaties op te bouwen

Loyaliteitsprogramma’s bestaan ​​al eeuwen en de voordelen zijn onbetwist. Volgens onderzoek van Bond was 78% van de consumenten het ermee eens dat loyaliteitsprogramma’s hen maken meer geneigd om zaken te doen met merken en 68% zijn meer geneigd om merken aan te bevelen satisfied goede loyaliteitsprogramma’s. Het enige probleem achieved een initiatief dat zoveel waarde oplevert, is dat elk merk in de buurt er nu een heeft. Wanneer een loyaliteitsprogramma het absolute bare minimum wordt, is het tijd om het naar een hoger niveau te tillen achieved een duidelijk doel, verbeterde bruikbaarheid en exclusieve incentives. In deze weblog zullen we drie manieren uiteenzetten om uw benadering van loyaliteitsprogramma’s te verbeteren om een ​​concurrentievoordeel te herwinnen.

Verhoog de merkoverweging doorway loyaliteit te leiden met een doel

Consumenten sluiten zich aan bij bedrijven die dezelfde waarden delen, niet alleen omdat ze zich met hen identificeren, maar ook omdat bedrijven veel meer macht hebben om tastbare veranderingen in de wereld aan te brengen. Het is om deze reden dat consumenten naar merken kijken als ‘purpose stewards’. De loyaliteit van de consument wordt de brandstof voor grote bedrijven om de gemeenschappelijke doelen te bereiken.

Hoewel we weten dat 84% van de wereldwijde consumenten dat is: meer geneigd om te kopen van een merk waarvan de waarden overeenkomen met die van hen, deze geloofwaardigheid is alleen geldig als het bedrijf is duidelijk met hun doel. Merken moeten tastbare inspanningen leveren die consumenten kunnen zien en begrijpen, zoals directe donaties, wat wordt verwacht? van meer dan de helft van de Noord-Amerikaanse purchasers.

Succesvolle merken maken van actie een gezamenlijk initiatief. The Body Shop’s loyaliteitsprogramma doet dit uitstekend. Gebaseerd op hun duidelijke doel om de inclusiviteit van het lichaam te vieren, stellen ze consumenten in staat hun loyaliteitspunten om te zetten in liefdadigheidsdonaties die het goede doel rechtstreeks ondersteunen. The System Shop doet nog steeds zijn eigen donaties, internet als veel andere merchants in de ruimte, maar hun draai is dat de consument kan bijdragen met beloningen en de voldoening geeft dat ze ook persoonlijk een impact hebben.

Verhoog de betrokkenheid satisfied flexibele verdien- en bestedingsopties

We weten dat personalisatie belangrijk is voor consumenten, in feite is de kans groter dat 78% van de consumenten dat doet merken aanbevelen die personaliseren winkelervaringen aan anderen. Flexibiliteit is gewoon een andere vorm van personalisatie waar veel consumenten aan gewend zijn geraakt als het gaat om betalingsmogelijkheden.

Met enige flexibiliteit in hoe ze loyaliteitspunten verdienen en uitgeven, zullen consumenten het op zich nemen om het beste rendement op hun loyaliteitsinvestering te behalen. Obligatieonderzoek toont aan dat 68% de timing van aankopen zal aanpassen om maximaliseer de voordelen ze zullen ontvangen. Doorway het meeste uit hun inspanningen te halen, zullen ze tevreden en enthousiast zijn om hun slimme aanpak satisfied vrienden te delen.

Merken die aan personalisatiewensen willen voldoen, moeten klantgerichte flexibiliteit mogelijk maken. de dorpel, een direct-to-consumer plantenretailer, zet een scala aan mogelijkheden in voor consumenten om loyaliteitspunten te verdienen en uit te geven. Deze opties omvatten acties die voor beide partijen voordelig zijn, zoals het invoeren van uw verjaardag, het volgen van de sociale-mediapagina’s, het aanmelden voor de nieuwsbrief en meer. Ze hebben een programma opgezet waarvan elke consument zichzelf op zijn eigen unieke manier kan zien profiteren.

Garner meer uitgaven met betaalde exclusiviteit

In het verleden werd loyaliteit opgebouwd doorway toegewijde bestedingspatronen en beloond met extraatjes. Een coffeeshop kan u bijvoorbeeld belonen voor het kopen van negen kopjes doorway u de tiende free of charge te geven. Tegenwoordig hebben veel consumenten niet het geduld voor dit proces en kiezen ze er liever voor om te betalen voor de loyaliteitsvoordelen, waardoor het notion van betaalde loyaliteitsprogramma’s is ontstaan. Deze programma’s hebben succesvolle resultaten gemeten, waarbij wordt opgemerkt dat consumenten 62% meer kans hebben om: meer uitgeven aan een merk na deelname aan een betaald loyaliteitsprogramma.

Bereidheid om meer uit te geven terwijl u investeert in een betaald loyaliteitsprogramma komt voort uit de wens om de deals niet te missen en het meeste uit hun inzet te halen. De angst om iets te missen is in het digitale tijdperk alleen maar toegenomen, waardoor retailers de mogelijkheid hebben om te profiteren van de aantrekkingskracht van exclusiviteit.

Exclusiviteit verkoopt, waardoor het een pijler van betaalde loyaliteit is voor moderne merken. The Serious Serious is een on the internet retailer die gebruikte merkkleding verkoopt. Hun betaalde loyaliteitsprogramma getiteld ‘Eerste gezicht’ stelt klanten in staat exclusieve toegang te krijgen tot items die vóór andere kopers op de web site vallen. Uiteindelijk een exclusieve ervaring verkopen die loyalere uitgaven en merktoewijding bevordert.