December 1, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Google brengt optimalisatiescore naar Performance Max-campagnes

Google rolt zes nieuwe functies uit voor Functionality Max-campagnes, waaronder de langverwachte optimalisatiescore.

Adverteerders hebben nu een snelle en gemakkelijke manier om verbeterpunten te identificeren voordat een Overall performance Max-campagne live gaat.

Daarnaast zullen nieuw toegevoegde uitleg helpen bij het beantwoorden van vragen more than de prestaties van een campagne na de lancering.

Hier zijn alle particulars over de vier nieuwe functies voor Overall performance Max-campagnes.

Google Ads Effectiveness Max-campagnes: 6 nieuwe functies

1. Optimalisatiescore

Vind manieren om uw campagne te verbeteren fulfilled de Google Advertisements-optimalisatiescore.

De score varieert van -100%, en als uw campagne lager is dan 100%, krijgt u aanbevelingen om de rating te verhogen.

De optimalisatiescore is een functie waarvan adverteerders afhankelijk zijn bij het maken van andere typen campagnes in Google Adverts, en is nu beschikbaar voor Effectiveness Max.

2. Seizoensgebonden aanpassingen

Fulfilled seizoensgebonden aanpassingen kunt u uw biedstrategie afstemmen op gebeurtenissen waarbij de conversieratio’s naar verwachting hoger zullen zijn, zoals promoties en verkopen.

Google raadt aan om seizoensaanpassingen te gebruiken wanneer u een significante stijging van het conversiepercentage verwacht buiten de typische seizoenspatronen om. Slim bieden houdt al rekening fulfilled voorspelde seizoensgebeurtenissen.

3. Gegevensuitsluitingen

Satisfied gegevensuitsluitingen kunt u het slimme bieden van Google laten weten dat het gegevens moet negeren van datums waarop uw campagne problemen experienced met het bijhouden van conversies.

Door die gegevens uit te sluiten, kan worden voorkomen dat onnauwkeurige gegevens voor het bijhouden van conversies uw General performance Max-biedstrategie beïnvloeden.

4. Geavanceerde instellingen voor locatietargeting

Term nauwkeuriger met uw focusing on doorway gebruik te maken van nieuwe geavanceerde locatie-opties.

Onder ‘Locatie-opties’ in uw campagne-instellingen vindt u opties om te targeten op foundation van fysieke ‘aanwezigheid’ of ‘aanwezigheid of interesse’.

5. Uitleg:

Uitleg in Functionality Max-campagnes helpt u het giswerk weg te nemen als u begrijpt waarom u een onverwachte prestatieverschuiving ziet.

Google Advertisements geeft aanbevelingen om uw prestaties te verbeteren, zodat u tijd kunt besparen doorway problemen onmiddellijk op te lossen.

6. Diagnostische inzichten

Tijdens de eerste configuratie van een Effectiveness Max-campagne kunt u diagnostische inzichten gebruiken om problemen satisfied advertentiebeleid, facturering, budget en meer te identificeren.

Als er problemen worden gevonden, geeft Google aanbevelingen om deze op te lossen.


Bron: Google Ads-hulp
Uitgelichte afbeelding: iQoncept/Shutterstock