December 3, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Heeft het plannen van berichten invloed op mijn betrokkenheid?

Vraag: Ik probeer de sociale media-accounts voor mijn kleine bedrijf te laten groeien, maar ik heb gehoord dat het gebruik van planningstools kan leiden tot een lage betrokkenheid en een laag bereik. Is dit waar?

Het korte antwoord is: nee. Consistentie verhoogt waarschijnlijk uw bereik en publieksbetrokkenheid – wat de primaire service is die wordt aangeboden door planningstools van derden. Deze mythe blijft echter bestaan ​​om verschillende redenen.

Dit artikel van Sociale Status stelt dat deze overtuiging is te danken aan het idee dat platforms zoals Twitter en Instagram met opzet het bereik beperken van berichten die zijn gepland met tools van derden om mensen hun eigen planningsmogelijkheden te laten gebruiken – maar er is geen bewijs om dit te ondersteunen. Het artikel vermeldt ook dat influencers in de social media marketing industrie dit idee zouden kunnen beïnvloeden.

Wat de reden ook is, we zijn hier om deze mythe te analyseren en hopelijk voor u te ontkrachten!

Organisch bereik is het aantal ogen dat op uw inhoud is gericht zonder dat u betaalt om een ​​specifiek publiek te bereiken. In tegenstelling tot advertenties zijn organische berichten niet gericht op specifieke doelgroepen, dus vertrouwen ze op het algoritme van het sociale netwerk.

Hoewel we niet alle details weten over hoe algoritmen werken, weten we wel dat een van de belangrijkste doelen is om mensen op het platform te laten scrollen, zodat ze meer advertenties te zien krijgen. Wat betekent dit voor jou?

Het algoritme beloont een hoge betrokkenheid, die voor veel gebruikers van sociale media direct gekoppeld is aan consistentie. Dit betekent dat hoe actiever je bent, hoe meer je betrokkenheid en bereik toeneemt. Hoewel het algoritme rekening houdt met meerdere factoren, lijkt het geplande berichten niet ongunstig te zijn.

Sterker nog, wij (samen met andere mensen bij verzendbaar en Agorapulse) hebben het onderzoek gedaan, dus we weten dat planningstools van derden u helpen (en geen schade toebrengen) aan uw bereik. Uit het meest recente rapport (uitgevoerd in 2020) bleek dat berichten die op Facebook waren gepland via tools van derden 10,3% meer betrokkenheid opleverden dan native geposte berichten, wat aantoont dat planningstools een goede investering zijn.

Bekijk hier onze volledige analyse.

Deze toename in betrokkenheid kan te wijten zijn aan de vele voordelen die deze tools met zich meebrengen. Buffer vindt bijvoorbeeld de beste tijden om te posten, analyseert welk soort inhoud het beste is en helpt u gemakkelijk te reageren op opmerkingen – die allemaal belangrijk zijn om uw sociale accounts te laten groeien.

Dit houdt natuurlijk geen rekening met marketeers die een lager bereik en betrokkenheid zien bij planning door derden, maar betere resultaten behalen bij het overschakelen naar native planning. Het is dus essentieel om met beide benaderingen te experimenteren om te zien wat voor u werkt.

Wat doet lage betrokkenheid veroorzaken?

Hoogwaardige en boeiende inhoud zal goed presteren op sociale media, of deze nu via een app of native via een platform wordt geplaatst. Wat de betrokkenheid beïnvloedt, zijn elementen als inhoud van slechte kwaliteit of een gebrek aan interactie met uw publiek.

Zodra je post is gepland, is er nog werk aan de winkel. Je kunt niet zomaar een bericht achterlaten en verwachten dat het vanzelf presteert. U moet dagelijks inchecken om de reacties, shares en opmerkingen te zien. Als je dat niet doet, zal je bereik een duikvlucht nemen naarmate minder van je berichten verschijnen voor je volgers en, op hun beurt, je potentiële publiek.

Tip:: U kunt Engage by Buffer gebruiken om contact te leggen met klanten en op tijd te reageren op hun opmerkingen.

Planning weerhoudt u er niet van om proactief met uw inhoud om te gaan. Als u uw berichten plant, moet u tijd vrijmaken voor wanneer u actief en aanwezig kunt zijn op uw pagina om te reageren en contact te maken met uw volgers.

Als je regelmatig contact hebt en nog steeds een laag bereik ziet, overweeg dan om te experimenteren met verschillende inhoudsformaten, nieuwe platforms uit te proberen (Twitter in plaats van LinkedIn) of een van de volgende tips te implementeren.

Hoe haalt u het beste uit uw geplande content?

Als algemene regel geldt dat inhoud die speciaal is ontworpen voor het platform waarop deze wordt gebruikt, beter presteert. Leer de ins en outs van de verschillende kanalen kennen, zodat u de functies van sociale media ten volle kunt benutten.

  • Publiceer op de beste tijden voor uw publiek: Als u een planningssysteem van derden gebruikt, wordt uw inhoud op de voor uw profielen geoptimaliseerde tijden uitgegeven, of dat nu 5 uur ‘s ochtends of 17 uur ‘s middags is.

Geweldige content die de betrokkenheid vergroot + een systeem dat je bereik vergroot = meer business voor jou.

  • Bereid je van tevoren voor: Door een strategie te gebruiken waarbij inhoud van tevoren wordt gepland, kunt u plannen en tijd overhouden voor creatieve ideeën die spontaan kunnen ontstaan. En als je geen nieuwe ideeën hebt, is je planningstool al klaar met alle inhoud die je hebt voorbereid.
  • Geef mensen een reden om te blijven en zich bezig te houden met uw inhoud: In plaats van uw campagnes en producten te ondersteunen, richt u de aandacht op uw klanten om de betrokkenheid te vergroten. Het is belangrijk om berichten te plaatsen over onderwerpen die belangrijk zijn voor uw publiek en bij hen passen. Overweeg om UGC te implementeren, weggeefacties te houden of tijd vrij te maken om vragen van klanten te beantwoorden.
  • Reageer op je publiek: Houd na het plaatsen uw inhoud in de gaten voor nieuwe opmerkingen waarmee u zich kunt bezighouden. U kunt ook een vraag stellen die bij uw inhoud past en deelnemen aan het gesprek. Onderzoek van Twitter toont aan dat mensen bereid zijn geld uit te geven tot 20% meer met merken die reageren op hun tweets. Hier is een voorbeeld van gemeenschapsbetrokkenheid via onze sociale media bij Buffer.

Geef prioriteit aan kwaliteitsinhoud en betrokkenheid boven frequente berichten voor de beste resultaten

Veel elementen dragen bij aan een hoog bereik en betrokkenheid, dus alleen het bijhouden van een consistent berichtschema zonder interactie met je volgers zal een slechte invloed hebben op je postprestaties. De kwaliteit van uw inhoud – en de relevantie (of het gebrek daaraan) ervan voor uw publiek – kan ook een lage betrokkenheid veroorzaken. Gebruik in plaats daarvan de tijd die wordt bespaard door een planningstool om geweldige inhoud te maken en uw volgers te betrekken.

💡De planning van Buffer stelt u in staat tijd te besparen en ruimte vrij te maken voor het creëren van geweldige inhoudsideeën. Begin vandaag!