
Hoe goed de inhoud of het verhaal van uw merk ook is, ze gaan gewoon aan de klanten voorbij als u ze niet strategisch en snel op de markt brengt. En terecht, veel branche-professionals en marketeers vertrouwen op contentmarketing om de bekendheid van hun merk te vergroten. Cijfers bevestigen deze bewering volgens de Marketingrapport 2021 doorway Hubspot82 procent van de marketeers maakt actief gebruik van contentmarketing om hun merkaanwezigheid te vergroten. Hetzelfde rapport benadrukt dat 70 procent van de marketeers actief investeert in contentmarketing om het genereren van sales opportunities en de verkoop te stimuleren. Satisfied zo’n duizelingwekkend aantal is het duidelijk dat kosten, tijd en handenarbeid de belangrijkste vereisten zijn voor elke marketeer. Ongetwijfeld is de kans groot dat kunstmatige intelligentie (AI) je beter helpt bij het gehele contentmarketingproces. En statistieken verifiëren de verklaring!
Volgens een rapport gepubliceerd door Gartner start 2021 ervoer bijna 41 procent van de respondenten een stijging van de omzet en prestaties na het gebruik van AI-equipment voor het schrijven van written content voor hun marketingcampagnes. Als alternatief gaf 38 procent AI de eer om personalisatie in hun contentmarketingbenadering te brengen, wat de klanttevredenheid verbeterde.
Daarom is het een goed idee dat AI een belangrijke rol speelt bij het formuleren van marketingstrategieën die bruikbare resultaten en betere resultaten voor merken opleveren. Van inhoudsanalyse, trefwoordonderzoek en A/B-testen tot maatwerk en inhoudsoptimalisatie, AI in contentmarketing is hier om het spel te veranderen.
AI en contentmarketing:
De functie en rol van AI zijn voor geen enkele branche een geheim. Van gezondheidszorg en productie tot IT en marketing, AI is alomtegenwoordig waar je ook kijkt.
Een overkoepelende time period die verschillende technologieën omvat, zoals natuurlijke taalverwerking (NLP), equipment understanding, computervisie en meer, AI is een geavanceerde technologie die door equipment wordt gedemonstreerd. Op basis van honderden en duizenden invoergegevens ondersteunt AI elke fase van contentmarketing, van het bedenken van ideeën tot het bedenken en adverteren van de articles voor het juiste publiek.
AI in contentmarketing is nog een andere overkoepelende time period die verwijst naar verschillende technologieën, zoals machine discovering, computer system eyesight en NLP, om marketingstrategieën te ontwikkelen die een succesvol resultaat voor het merk opleveren.
Zo is het formuleren van marketingstrategieën die de gewenste resultaten opleveren essentieel en tijdrovend. Het volledige proces vereist klantanalyse, aankoopgeschiedenis en suggestions van klanten, wat enorm veel handmatig onderzoek en werk vereist. Met AI kunnen marketeers hetzelfde werk doen en een strategie samenstellen fulfilled een hoger slagingspercentage op foundation van informatie en gegevens die door AI worden aangeleverd het wordt voorspellende analyse genoemd.
In de toekomst zullen we andere aspecten van AI in contentmarketing onderzoeken die een ware revolutie teweegbrengen in de branche voor zowel marketeers als merken.
Hoe hervormt de voormalige de laatste?
Sinds AI een realiteit is geworden, hebben bedrijven de technologie op meer dan één gebied geïntegreerd op foundation van hun vereisten en budget. AI is niet alleen essentieel geworden voor knowledge-analyse en het begrijpen van klanten, maar het is ook essentieel geworden om potentiële marketingbenaderingen te identificeren die anders te duur en arbeidsintensief waren om uit te voeren. Is het niet duidelijk dat wanneer elk merk AI gebruikt om vooruit te komen in het bedrijfsleven, het niet accepteren van deze verandering in de branche uw organisatie zal schaden? Zo is AI het contentmarketinglandschap binnengedrongen en om voorop te blijven lopen, moeten ondernemingen AI opvoeren en omarmen als een onmisbaar onderdeel van het bedrijf.
Hier komen AI-resources naar voren als levensredders. Van het genereren van onderwerpen en het maken van inhoud tot adverteren en het meten van het succespercentage, er zijn meerdere AI-equipment die helpen bij het snel en nauwkeurig uitvoeren van uw marketinginspanningen. Het gebruik van AI-applications, zoals: Uberfliphelpt u gepersonaliseerde inhoud aan uw doelgroep aan te bieden.
Evenzo zijn verschillende andere AI-applications, namelijk: Artiolo en Curata helpen u bij het maken van hoogwaardige inhoud.
Verder kunnen tools zoals RAD Ai enable marketeers bij het publiceren en optimaliseren van content material op basis van historische gegevens en klantinzichten.
Het idee is simpel: als je een resource nodig hebt om je te helpen in een marketingfase, heeft AI de oplossing voor je.
Dit is hoe AI een revolutie teweegbrengt in de contentmarketingindustrie
Creëer inhoud die verkoopt en schaalt
Het genereren van inhoud is een van de belangrijkste en meest essentiële functies van AI in contentmarketing. Satisfied AI kun je inhoud maken die lijkt op een doorway mensen geschreven stuk en alle relevante informatie more than het onderwerp bevat. Marketeers vertrouwen vaak op AI-applications voor het maken van content, zoals: Acrolinx, om inhoud te creëren die met de tijd meegroeit en verkoopt. Vaak creëren schrijvers en marketeers inhoud die verband houdt achieved posts op sociale media, het laatste nieuws en blogonderwerpen.
Inhoud samenstellen die overeenkomt fulfilled de intentie van de lezer
Nog een ander onmisbaar section van internet marketing is written content curation, dat zich richt op een bepaald onderwerp en diepgaande informatie verkent. Of het nu voor sociale media of uw site is, het ontdekken, identificeren, organiseren en delen van inhoud met uw publiek wordt inhoudscuratie genoemd. De bedoeling hier is om relevante informatie en waarde toe te voegen voor uw publiek. Bovendien is het idee achter contentcuratie ook om uw marketingcampagne te verbeteren en de strategieën rond advertising te verbeteren. Maar hoe weet je wat applicable is en wat gewoon fluff written content is als het online boordevol facts staat? AI helpt!
Of het nu gaat om een lijst satisfied films, de beste marketingtools of de 10 beste plaatsen in uw stad om te bezoeken, uitgebreid onderzoek leidt tot de juiste resultaten. En AI dringt doorway tot de meest nauwkeurige en passende informatie om het beste van zowel homogene als heterogene inhoud te brengen, samengesteld in excess of het onderwerp van keuze.
Verbeter uw bestaande klantervaring (CX)
Hoe bepaal je of je klanten terugkomen na de eerste aankoop of interactie? Of aan welk part van uw dienst of solution hebben zij de voorkeur? Hoewel je altijd één persoon kunt vragen om alle interacties, transacties en aankoopgeschiedenis doorway te nemen, doet AI dit allemaal in een oogwenk voor je. Voor elk merk is het leveren van de beste CX het ultieme doel. Fulfilled AI kun je het gedrag van klanten analyseren, hun aankoopgeschiedenis volgen en hun voetafdruk op je web page volgen om te begrijpen wat ze willen en hetzelfde bieden.
Formuleer marketingstrategieën om de algehele gebruikerservaring (UX) te verbeteren
Het doel van strategieën is ervoor te zorgen dat u het gewenste resultaat krijgt, maar toch voorbereid te blijven op een onwaarschijnlijke gebeurtenis waarbij het resultaat uw voorspelling niet gunstig zou kunnen zijn. Hoewel AI niet voor je denkt, helpt het je wel om articles te genereren, qualified prospects aan te trekken en ze om te zetten in klanten. Hulpmiddelen zoals HeldereTrechter—door Terminus—help marketeers bij het optimaliseren van uw verkooptrechters die de kans vergroten dat leads loyale klanten worden. Evenzo verhogen chatbots en AI-aangedreven virtuele assistentie de bestaande UX, zodat klanten een snel en nauwkeurig antwoord krijgen.
Voorspel klantgedrag
AI is niet toevallig een waarzegger, maar het is zeker een uitstekende voorspeller. Een van de briljante kenmerken van AI is voorspellende analyse, waarbij het algoritme de gegevens uit het verleden onderzoekt om te concluderen hoe de klant of de gebruiker zich in de toekomst zou kunnen gedragen. Het gebruik van AI in advertising and marketing brengt voorspellende analyse op de voorgrond, die merken helpt te identificeren hoe hun consumenten de afgelopen maanden of jaren met hun dienst of solution hebben omgegaan. Op basis van deze informatie kunnen merken een nieuwe marketingstrategie formuleren of de bestaande aanpassen en ervoor zorgen dat deze de klanten aanspreekt. U kunt uw inhoud zelfs personaliseren op basis van de voorspelling.
Introduceer en optimaliseer op tekst en spraak gebaseerde zoekresultaten
Satisfied stemassistenten zoals Siri, Cortana, Alexa en meer die ons dagelijks leven overnemen, zijn ook op spraak gebaseerde zoekinstanties enorm gestegen. Hoewel u resultaten in het tekstformulier ontvangt, moet u uw inhoud voice-search-vriendelijk maken. Ondanks dat u ervoor zorgt dat uw inhoud voor zoekmachines is geoptimaliseerd (Seo), moet u zich ook concentreren op het optimaliseren van uw inhoud voor spraakgestuurde zoekopdrachten. Enkele van de gemakkelijkste manieren om te optimaliseren voor spraakgestuurd zoeken, zijn onder meer het opnemen van extensive-tail-zoekwoorden, het gebruik van een gesprekstoon in uw inhoud, het stellen van vragen en het mobielvriendelijk maken van uw web page.
Voor op tekst gebaseerde resultaten moet u er ook voor zorgen dat u uw geschreven inhoud optimaliseert die Web optimization-vriendelijk is en gebruikers stimuleert om doorway te gaan satisfied het verkennen van uw web site om het bouncepercentage te verlagen. Ingelijste is zo’n op AI gebaseerde instrument voor het schrijven van inhoud die helpt bij het analyseren van de geschreven inhoud en suggesties biedt die uw inhoud verbeteren in termen van sentimenten en emoties. Het onderzoekt uw kop verder en biedt alternatieve opties die beter werken en gebruikers ertoe aanzetten op uw inhoud te klikken.
Zorg ervoor dat uw inhoud nauwkeurig overeenkomt satisfied de zoekintentie van gebruikers
Uw inhoud moet niet alleen goed zijn het moet ook voldoen aan de zoekvereiste. Ideeën en strategie alles wat je wilt, maar een succesvolle marketingcampagne zorgt er ook voor dat de inhoud die je publiceert overeenkomt achieved de zoekintentie van de gebruiker. AI in marketing begeleidt u bij het creëren en ontwerpen van de inhoud (tekst, video, gif, infographics) die de zoekopdracht goed beantwoordt. Voorspellende analyse en chatbots hebben een essentieel doel. Ze verzamelen relevante gegevens in excess of klantvereisten en bieden inzicht in het aanpassen van uw inhoud om de zoekintentie van de gebruiker aan te vullen.
Wat te verwachten?
AI zal een enorm gebied van contentmarketing bestrijken. Nu zoekmachines AI voortdurend aanpassen om clever te worden in het detecteren van hoogwaardige inhoud en het verbeteren van hun rankings, zullen merken AI in internet marketing omarmen om ervoor te zorgen dat ze appropriate blijven om hun positie in de zoekresultaten in te voeren en te behouden.
In de toekomst zullen personalisatie en één-op-één-service het voortouw nemen, waarbij AI en equipment mastering marketeers zullen helpen bij het identificeren en optimaliseren van klantbehoeften. Bijvoorbeeld, Concentrate on, het beroemde warenhuis, aced het personalisatiespel door gebruik te maken van demografische informatie van klanten, waaronder hun etniciteit, werkgeschiedenis en winkelgedrag. Dit alles hielp het merk om zich op specifieke klanten te richten, of het nu om babyproducten of keukenbenodigdheden ging.
Niet alleen dit, AI zal een belangrijke rol spelen bij het ontdekken en identificeren van prospective customers en het aanbevelen van manieren om ze in klanten te veranderen. Als alternatief zal de technologie marketeers verder helpen bij het begrijpen van de marktdynamiek en de veranderende behoefte van klanten om contentmarketingstrategieën voor de toekomst te plannen achieved een hoger succespercentage.
Zelfs voor consumenten zal AI een helpende hand bieden bij het ontdekken, beslissen en winkelen voor goods die ze nodig hebben en willen. Bovendien zullen AI-getriggerde aanbevelingen essentieel worden voor marketeers en gebruikers, omdat ze allebei hun spending plan willen verbeteren en precies willen krijgen wat ze willen. U weet al hoe e-commercemerken zoals Amazon, Facebook en Alibaba vertrouwen op gegevens uit het verleden om vergelijkbare producten aan te bevelen waar klanten eerder naar hebben gezocht.
About het algemeen zal de toekomst van AI in advertising and marketing tweerichtingsverkeer worden en niet beperkt blijven tot het bedienen van alleen de merken, maar ook kopers.
Conclusie
Een sectie die voorrang heeft op elke andere zakelijke sectie, is promoting voor elk merk. Van de begindagen van gedrukte advertenties tot het huidige tijdperk van on the net promoties, promoting was en zal altijd applicable en belangrijk blijven voor elke onderneming. Op dezelfde koers is AI de geavanceerde technologie die een aanvulling vormt op de huidige marketingstandaarden om merken te helpen bij het integreren van innovatieve en gepersonaliseerde diensten. AI helpt bij het identificeren, begrijpen, voorspellen en uitvoeren van marketingcampagnes die positieve resultaten opleveren zonder een enorme hoeveelheid geld of tijd te besteden.
AI-applications ondersteunen marketeers in elke marketingfase, van het bedenken van ideeën tot het bedenken en publiceren van material. U kunt uw huidige marketinginspanningen en klantervaring verbeteren fulfilled equipment voor het maken van AI-inhoud. Zelfs het voorspellen van de toekomst van het bedrijfsleven is mogelijk achieved AI! Zet een chatbot in of verzamel voldoende klantgegevens uit het verleden om waardevolle inzichten over kopersgedrag te verkrijgen en marketingcampagnes te formuleren die aansluiten bij de informatie.
Fulfilled AI die elke dag leert en groeit, is uw bedrijf op weg om dag voor dag te bloeien en enorm te schalen. Alle merken moeten de volledige voordelen van AI en menselijke intelligentie en arbeid blijven benutten in hun marketinginspanningen om het juiste publiek op het juiste minute te bereiken.
More Stories
N-Hance Franchise Review
Cleaning Supplies an Office Cleaning Company Should Have
Fundraiser Ideas: Proper Fundraising Management