December 1, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Meest populaire e-mailclients in juni 2022

Wat zijn de beste e-mailclients in juni 2022? Hier is een overzicht van de meest populaire e-mailclients per open omgeving, mobiel, webmail, desktop, donkere modus versus lichte modus, plus de verschuivingen die plaatsvonden van mei tot juni 2022.

Voordat we erin springen, hebben we een update. We hebben detectie toegevoegd voor de volgende negen e-mailclients:

Als je gebruikt E-mailanalyse van lakmoes, hebt u deze e-mailclients vorige maand misschien opgemerkt in uw e-mailanalyserapporten onder ‘webversie’. Ga voor meer informatie over wat “webversie” betekent naar onze Helpcentrum.

Voordat we erin duiken, willen we altijd opmerken:

  • Vanaf het najaar van 2021 omvat de categorie “Apple” Apple iPhone (iOS Mail), Apple Mail (macOS Mail), Apple iPad (iPadOS Mail) en Apple Mail Privacy Protection (door Apple aangetaste privacy wordt geopend). Leer waarom in deze blogpost.
  • Apple’s e-mailprivacybescherming (MPP) verbergt apparaatgegevens, zodat we geen onderscheid kunnen maken tussen iOS, iPadOS of macOS. Bovendien maken de nieuwe besturingssystemen geen onderscheid tussen MPP en niet-MPP in de user agent-gegevens die het doorgeeft.


Top 10 populairste e-mailclients

De top 3 van populairste e-mailclients voor juni 2022 zijn Apple, Gmail en Outlook.

Hier is de top 10:

Top 10 e-mailclients in een grafiek

  1. Appel: 58,3%
  2. Gmail: 28,6%
  3. Vooruitzichten: 4,4%
  4. Yahoo Mail: 3,3%
  5. Google Android: 1,6%
  6. Outlook.com: 0,8%
  7. Samsung-e-mail: 0,3%
  8. Oranje.fr: 0,1%
  9. Windows Live Mail: 0,08%
  10. Web.de: 0,05%

Van mei tot juni steeg het marktaandeel van Apple licht, van 58,0% tot 58,3%. Iets dat de moeite waard is om op te merken: sinds we voor het eerst konden beginnen met het volgen van Apple’s privacy-beïnvloede opens, is het aandeel van Apple met 13,4% gestegen (van 51. 4% in oktober 2021).

Laten we eens kijken naar elke Apple-subcategorie:

  1. Apple Mail-privacybescherming: 53,2%
  2. Apple Mail (macOS Mail): 2,5%
  3. Apple iPhone (iOS Mail): 2,3%
  4. Apple iPad (iPadOS Mail): 0,3%

Apple Mail Privacy Protection is gestegen – van 52,2% naar 53,2% – en is nog steeds de populairste subcategorie van Apple. Apple Mail (macOS Mail) staat op de tweede plaats en vervangt Apple iPhone (iOS Mail), die vorige maand de op één na populairste subcategorie van Apple was.

De op één na populairste e-mailclient is Gmail met 28,6%, tegen 28,1% in mei 2022. Outlook is de op twee na populairste e-mailclient, met een aandeel van 4,4% in juni 2022.

Hoewel de top zeven van e-mailclients hetzelfde is gebleven, hebben we een opmerkelijke verschuiving gezien. Nu we Orange.fr kunnen detecteren, staat het op de achtste plaats. Hiermee is GMX opgestart vanuit de top tien. Deze verschuiving is te wijten aan onze nieuwe mogelijkheid om het te volgen, niet noodzakelijkerwijs omdat het gebruik toenam.

Wilt u meer gegevens en trends? Bekijk onze Marktaandeel e-mailclient site, die de MPP-gegevens van Apple bevat, pre- en post-MPP-lancering.

Meest populaire leesomgevingen

Hier is een blik op leesomgevingen:

Wordt geopend op omgevingsdiagram

  1. Apple Mail-privacybescherming: 52,7%
  2. Webmail: 35.0%
  3. Bureaublad: 6,9%
  4. Mobiel: 4,4%
  5. Overig: 1%

Na Apple Mail Privacy Protection, goed voor 52,7% van het aandeel, is webmail met 35% de populairste leesomgeving.

Sinds oktober 2021 kunnen we MPP volgen met E-mailanalyse van lakmoes. Vroeger, het aandeel van mobiel was 30,7%terwijl bureaublad was 14%. Nu zijn beide leesomgevingen afgenomen; mobiel heeft een aandeel van 4,4% en desktop heeft een aandeel van 6,9%. Aangezien MPP invloed heeft op: elke e-mail die is geopend vanuit de Apple Mail-app op elk apparaat (inclusief desktop en mobiel), kan deze daling worden toegeschreven aan MPP.

Populairste mobiel wordt geopend

De top drie mobiele e-mailclients zijn Apple iPhone (iOS Mail), Google Android en Samsung Mail, hetzelfde als vorige maand.

Populairste mobiel opent grafiek

  1. Apple iPhone (iOS Mail): 52,3%
  2. Google Android: 35,3%
  3. Samsung-mail: 6,1%

In mei 2022, werd Samsung Mail de op twee na populairste mobiele e-mailclient, een plek die eerder werd ingenomen door Apple iPad (iPadOS Mail). Het heeft zijn plek behouden en is gestegen van 5,9% naar 6,1%.

Meest populaire webmail wordt geopend

De populairste webmailclients voor juni 2022 zijn Gmail, Yahoo Mail en Outlook.com.

meest populaire webmail opent grafiek

  1. Gmail: 86,8%
  2. Yahoo-e-mail: 9,9%
  3. Outlook.com: 2,3%

Wat de ranglijst betreft, is de top drie nog steeds hetzelfde. Zowel Gmail als Yahoo Mail zijn gestegen, van 86,7% tot 86,8% en 9,4% tot 9,9%, respectievelijk. Outlook.com daalde een beetje van 2,9% vorige maand tot 2,3%.

Vraagt ​​u zich af waarom we Gmail categoriseren als webmail? Leren hoe Gmail wordt geopend, wordt gerapporteerd in Email Analytics.

Meest populaire bureaublad wordt geopend

Wat desktop betreft, zijn de drie meest populaire clients nog steeds Outlook, Apple Mail (macOS Mail) en Windows Live Mail.

Meest populaire bureaublad opent grafiek

  1. Vooruitzichten: 63,2%
  2. Apple Mail (macOS Mail): 35,5%
  3. Windows Live Mail: 1,1%

Outlook blijft het voortouw nemen als de meest populaire desktop-e-mailclient, met 63,2%. Terwijl het blijft groeien, hebben we Apple Mail (macOS Mail) – op de tweede plaats – de afgelopen maanden zien dalen. Dit kan ook worden toegeschreven aan MPP.

afbeelding van de gids voor e-mailprivacybescherming en e-mailmarketing van Litmus MPP en e-mailmarketing: uw 5-stappen-antwoordgids

Breng u op de hoogte van wat MPP betekent voor uw e-mailstrategie, met manieren om de e-mailprestaties opnieuw te evalueren.

KRIJG DE GIDS


Lichtmodus versus donkere modus wordt geopend

Light Mode is de meest populaire leesomgeving, met 74,2% van het totale aandeel.

Grafiek voor lichte versus donkere modus

  1. Lichtmodus: 74,2%
  2. Donkere modus: 25,9%

Donkere modus is goed voor de resterende 25,9%. De populariteit nam van mei tot juni 2022 licht toe, van 25,6%.

Hoe zit het met uw abonnees?

Deze inzichten geven in één oogopslag een overzicht van het marktaandeel van e-mailclients. Hoewel krachtig, moeten deze gegevenspunten naast uw doelgroepinzichten ook als referentiepunt worden gebruikt.

Neem de tijd om te begrijpen wat trending is bij uw publiek en bied een onvergetelijke en op maat gemaakte abonnee-ervaring.

Waar hebben we al deze gegevens vandaan? Onze statistieken over het marktaandeel van onze e-mailclients zijn afkomstig van meer dan een miljard geopende e-mail, anoniem verzameld en geaggregeerd met E-mailanalyse van lakmoes van 1-30 juni 2022. Het belicht wereldwijde trends in alle sectoren en branches. Sommige e-mailclients zijn mogelijk over- of ondervertegenwoordigd, vooral bij mobiel en webmail. Dit komt door het blokkeren van afbeeldingen of het cachen van afbeeldingen, met name met Gmail. Nog steeds nieuwsgierig? Lees hoe we aan deze gegevens komen.

apple-mail-publiek

Krijg inzicht in uw doelgroep—met Litmus Email Analytics

Krijg inzicht in uw doelgroep (Apple Mail en anderszins) zodat u kunt zien hoeveel uw programma wordt beïnvloed door MPP, u kunt aanpassen aan de toekomst en sneller effectievere campagnes kunt blijven maken.

START GRATIS PROEF