December 3, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Mental Health Week: hoe bedrijven empathie kunnen oefenen op de werkplek

Doorway Jordan Friesen & Mike Armson

Elke 7 days missen minstens 500.000 Canadezen het werk vanwege een psychische aandoening en de resulterende persoonlijke, werkplek- en economische gevolgen kunnen verwoestend zijn.

2 meind markeert het start van De Canadian Mental Overall health Association’s (CMHA) Geestelijke Gezondheidsweek. Sinds 1951 markeert CMHA deze 7 days om bewustzijn op te bouwen en steun te verzamelen van scholen, gemeenschappen, bedrijven en leiders rond geestelijke gezondheid. Dit jaar ligt de concentrate van de Psychological Wellness 7 days op: empathie, of fulfilled andere woorden, het vermogen om de gevoelens van iemand anders te begrijpen. Voor ons bij Headway is dit een belangrijk thema, omdat we in onze missie om een ​​gezonde geest op het werk te ondersteunen, weten dat begrijpen hoe iemand anders zich voelt vaak een belangrijke eerste stap is.

We spraken satisfied een deskundige op het gebied van geestelijke gezondheid op de werkplek, Jordanië Friesen in excess of zijn recommendations voor het oefenen van empathie op de werkvloer. als voorzitter van Way of thinking Psychological Health and fitness Approach Inc., Jordan ondersteunt leiders in een breed scala van industrieën om op een zinvolle manier de naald op geestelijke gezondheid op hun werkplek te verplaatsen. Dit is wat Jordan ons vertelde over het opbouwen van empathie op het werk:

Empathie is niet alleen een slappe emotionele vaardigheid.

Het is het vermogen om onszelf in de realiteit van iemand anders te plaatsen en kan ons helpen een aantal verschillende dingen te doen:

  • Begrijp de reacties van een collega op een grote verscheidenheid aan omstandigheden (werkgerelateerd en anderszins)
  • Ons eigen gedrag en hun impact beoordelen
  • Reageer effectief wanneer werknemers emotionele of persoonlijke problemen onthullen
  • Breng een klant of klantreis effectief in kaart
  • Identificeer en beheer conflicten wanneer deze zich voordoen
  • Zelfs onderhandelen, beïnvloeden of verkopen

Een voorloper van empathie is emotionele geletterdheid.

In excess of het algemeen hebben de meesten van ons een onderontwikkeld emotioneel vocabulaire dat bestaat uit verdrietig, boos en blij. Om empathie effectief te gebruiken, moeten we eerst ons emotionele vocabulaire kunnen uitbreiden om de genuanceerde emotionele toestanden van anderen beter vast te leggen en te begrijpen.

Empathie is niet hetzelfde als sympathie.

Dit gaat echt over het perspectief van waaruit je reageert. Als je door je eigen ervaring fulfilled iemand omgaat (ik kan me bijvoorbeeld voorstellen hoe je je voelt omdat ik xyz voelde toen mij hetzelfde overkwam), toon je geen empathie.

Empathie gaat around meer dan perspectief nemen.

Het heeft een paar componenten:

  • Het vermogen om aandachtig te luisteren naar de boodschap achter de woorden (en een emotionele toestand af te leiden)
  • Het vermogen om te voelen zoals iemand anders zich misschien voelt
  • Het vermogen om breng uw begrip more than terug naar hen – dit is het stuk dat de meeste mensen missen. Kan worden overgebracht door middel van woorden of zelfs lichaamstaal, de empathie omvat communicatie terug naar de andere persoon

Enkele suggesties voor concrete manieren om empathie op de werkplek op te bouwen:

  • Oefen fulfilled het benoemen van hoe je je voelt – bouw je eigen emotionele geletterdheid op
  • Empathy Mapping – neem voor een vergadering of 1:1 een paar minuten de tijd om iemands naam op een blanco vel papier te schrijven en schrijf dan alles op wat je je kunt voorstellen more than wat er die dag om hen heen gebeurt. Waar werken ze? Hebben ze familie of huisdieren in de buurt? Waar hebben ze aan gewerkt? Van welke bijeenkomst kwamen ze web? En bedenk dan hoe dat hun interne toestand kan beïnvloeden. Je zult in staat zijn om dat gesprek aan te gaan achieved een grotere waardering voor hun perspectief en dat zal empathie gemakkelijker maken.
  • Stem afleiding in het moment af. Empathie vereist een hoge mate van concentratie en emphasis. Minimaliseer multitasking en geef mensen uw volledige aandacht.
  • Overweeg de lens van situationele nederigheid. Dit is een praktische toepassing van empathie – begrijpen wanneer anderen meer weten of meer in staat zijn om iets te doen dan jij, ongeacht hiërarchie of positie. Als iemand anders meer weet of beter in staat is dan jij, laat hem dan leiden.

Doorway tijdens deze Mental Well being Week en daarna enkele van Jordan’s best methods over te nemen, kunnen we allemaal empathischer worden in ons dagelijkse werkleven. En door empathie te oefenen, kunnen we onze collega’s niet alleen ondersteunen als het goed gaat, we weten ook hoe we ze het beste kunnen helpen wanneer ze dat nodig hebben.

Voor meer informatie about het bouwen van een gezondere geest op het werk, bezoek onze Vooruitgangspagina of mail ons op [email protected]

Ga voor meer informatie around hoe Jordan uw bedrijf kan helpen bij het ontwikkelen van greatest methods rond geestelijke gezondheid naar https://mindsetstrategy.ca/