Iedereen heeft een theorie over waarom een huis snel en voor een geweldige prijs wordt verkocht. De meeste van deze theorieën zijn verwarrend, ongegrond en volledig onjuist.
Er zijn verschillende strategieën voor vastgoedmarketing die al tientallen jaren doorway topmakelaars in onroerend goed worden gebruikt om onroerend goed voor een geweldige prijs te verkopen. Ze zijn niet flitsend en ze zijn niet zo nieuw. Maar ze werken en zijn strategieën voor vastgoedmarketing die iedereen zou moeten onthouden voordat hij een huis verkoopt.
De beste tijd om uw huis te koop aan te bieden is … Het hangt ervan af
Veel mensen zullen u vertellen dat de lente onmiskenbaar de beste en enige tijd is om een woning te adverteren als u snel wilt verkopen voor de volledige vraagprijs. Deze verklaring is echter veel te breed en negeert de variantie op basis van de geografische locatie van uw huis. Nationaal is de beste tijd om uw huis op de lijst te zetten in de lente, meer bepaald in maart, april en mei. Maar deze aanbiedingstijd is niet in steen gebeiteld. Huiseigenaren die hun huis in juni verkopen, zien above het algemeen een hogere verkoopprijs, terwijl degenen die in juli verkopen een snellere verkooptijd hebben. Deze maanden worden echter niet door het hele land overgedragen. De variaties in de beste tijden om te noteren en te verkopen, zijn afhankelijk van seizoensinvloeden, rentetarieven, locatie en marktomstandigheden.
In termen van locatie en seizoensgebondenheid krijgen verkopers de hoogste prijs voor hun huis wanneer hun aantrekkingskracht er het beste uitziet. Dit varieert afhankelijk van de regio waarin u zich opgeeft. Sommige koelere gebieden van het land zullen pas eind mei een volledig bloeiende landschapsarchitectuur en heldergroene gazons hebben, terwijl warmere gebieden het hele jaar doorway warmte en te warme dagen in de zomer hebben die hun landschapsarchitectuur kunnen beschadigen. Bovendien is donderdag de beste dag van de week om uw huis te verkopen. Doorway op deze dag te adverteren, kunt u in het weekend open up huizen houden, wanneer de meeste kopers beschikbaar zijn.
Stel een concurrerende prijs in
Er is een neiging om aan te nemen dat als u uw huis lager prijst, het sneller zal verkopen omdat de lage kosten meer kopers zullen aantrekken. Deze methode is echter niet altijd juist en kan zelfs averechts werken. Om de beste verkoopprijs voor uw huis te bepalen, moet u eerst een idee krijgen van de waarde van uw huis in de huidige markt. Met deze schatting van de woningwaarde kunt u een algemeen beeld krijgen van de prijsontwikkelingen in uw regio. Vraag vervolgens een vergelijkende marktanalyse aan bij uw makelaar. De vergelijkende marktanalyse houdt rekening achieved de prijs van current verkochte eigendommen in uw regio satisfied vergelijkbare vierkante meters, algemene staat en aantal slaapkamers en badkamers. Uw makelaar moet deze cijfers gebruiken als basis voor uw definitieve aanbiedingsprijs. Vermijd bovendien het opdrijven van de prijs van uw huis, simpelweg omdat andere huizen in uw omgeving boven de vraagprijs zijn verkocht.
Investeer in professionele foto’s
Natuurlijk maakt je smartphone geweldige foto’s waarvan je denkt dat ze er professioneel uitzien, maar dat betekent niet dat je doe-het-zelffoto’s moet gebruiken voor de vermelding van je huis. Een professionele vastgoedfotograaf weet hoe hij uw huis moet fotograferen om de beste kwaliteiten te benadrukken. Professionele marketingfoto’s voor onroerend goed genereren 139% meer klikken dan vergelijkbare vermeldingen. Aangezien zoveel huizenkopers on the internet hun zoektocht naar een huis beginnen en zelden een open up huis plannen zonder eerst het huis online te bekijken, zijn deze klikken zeer nuttig. Naast het genereren van meer verkeer naar de advertentie van uw huis, kunnen professionele foto’s uw uiteindelijke verkoopprijs een increase geven. Advertenties met professionele foto’s verkopen meer dan 50% sneller dan huizen zonder.
Gebruik sociale media
Sociale media hebben de snelheid en het gemak veranderd waarmee makelaars en huizenverkopers informatie above hun woningaanbod kunnen verspreiden. Je kansen om je huis te verkopen worden enorm vergroot als je social media in je marketingstrategie opneemt. Volgens een Pew Investigation Center’s Social Media Use Survey in het afgelopen jaar heeft 81% van de volwassenen YouTube gebruikt 69% heeft Facebook gebruikt en 40% heeft Instagram gebruikt. Al deze sociale-mediasites zijn ideal voor het plaatsen van een foto of movie van uw huis, het toevoegen van een beschrijving, inclusief relevante informatie over de advertentie, en het creëren van een uniek verhaal rond uw huis dat kopers zal trekken.
Van de hierboven genoemde sociale-mediasites is Fb de beste keuze om potentiële huizenkopers te bereiken. 72% van de volwassenen is actief op Fb en de meeste gebruikers vallen in de leeftijdscategorie van huizenkopers. Op de tweede plaats na Facebook is Instagram, gevolgd door Pinterest en vervolgens door Twitter.
Curb Enchantment is een recreation-wisselaar
Iedereen weet dat de aantrekkingskracht van uw huis een van de eerste dingen is die een huizenkoper zal beoordelen op de foto’s van uw huis of als ze langs het huis rijden. Maar naast het aantrekken of afschrikken van kopers, kan een onberispelijke aantrekkingskracht de waarde van uw huis tussen 5,5% en 12,7% verhogen. Het perfectioneren van uw aantrekkingskracht om de waarde van uw eigendom te verhogen, hoeft niet al te ingewikkeld of duur te zijn.
Zorg ervoor dat uw gazon vers gemaaid is, vrij van onkruid en geen grote kale of dunner wordende grasvelden heeft. Houd vervolgens uw aangelegde terreinen onkruidvrij en zorg ervoor dat struiken en bomen worden gesnoeid. Plant kleurrijk en gemakkelijk te verzorgen voor eenjarige en meerjarige bloemen die inheems zijn in het gebied. Voeg 10 slotte een verse laag mulch toe, die op zichzelf de waarde van uw huis kan verhogen. HomeLight-makelaars melden dat basisonderhoud van de tuin, zoals maaien, bemesten van uw gazon en onkruidbestrijding in combinatie met het aanbrengen van verse mulch, het hoogste investeringsrendement kan opleveren door bijna $ 4.500 aan wederverkoopwaarde toe te voegen.
Benadruk trending updates
Om de paar jaar beweegt er zich een nieuwe reeks woningtrends door de woningmarkt. Momenteel zijn de developments die huizenkopers het meest aanspreken die die van een huis een toevluchtsoord maken, de energie-efficiëntie verbeteren en slender zijn. Out of doors-upgrades zoals buitenkeukens, in de grond gelegen zwembaden en een vuurplaats zijn erg populair bij huizenkopers. Dit soort upgrades kan worden achtergelaten voor huizenkopers, achieved identify starters die een huis kopen, en werken in uw voordeel bij het onderhandelen above de uiteindelijke verkoopprijs van uw huis. Energiezuinige upgrades zoals Energy Star-gecertificeerde ramen, zonnepanelen en milieuvriendelijke bouwtechnologieën kunnen de waarde van uw huis drastisch verhogen. Nationaal is de waarde die milieuvriendelijke eigenschappen hebben toevoegen aan een woning is fulfilled 26% gestegen.
Slimme technologie is een andere upgrade die centraal moet staan in de foto’s en beschrijving van uw huis. 81% van de huiseigenaren zei dat ze eerder een huis zouden kopen dat werd geleverd fulfilled al geïnstalleerde slimme huistechnologie. Slimme huiskenmerken die erg aantrekkelijk zijn voor huizenkopers zijn slimme thermostaten, slimme deursloten, slimme keukenapparatuur en slimme badkamerarmaturen.
Wanneer u de rommel van valse en ongegronde marketingclaims voor onroerend goed verwijdert, is het gemakkelijk in te zien dat basismarketingstrategieën het meest succesvol zijn. Als u op zoek bent naar verkoop je huisneem dan get hold of op fulfilled een vertrouwde makelaar die u kan helpen bij het implementeren van deze strategieën en die uw kansen vergroot om uw huis snel te verkopen voor een geweldige prijs.
More Stories
N-Hance Franchise Review
Cleaning Supplies an Office Cleaning Company Should Have
Fundraiser Ideas: Proper Fundraising Management