December 1, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Permission Marketing: ervan houden of er een hekel aan hebben?

Marketing en reclame worden al heel lang gezien als opdringerig en storend. Een professional op television set, een advertentie op de radio en die enorme billboards langs de snelweg maken allemaal deel uit van traditionele advertising and marketing en reclame.

Bovendien heeft de introductie van internet en sociale media ertoe geleid dat advertenties ook op onze sociale media-feeds en tijdlijnen verschijnen. (Ik kan Instagram daardoor bijna niet meer gebruiken! Ligt het aan mij?)

Seth Godin vond het antwoord op dit consumentendilemma in 1999, toen hij het idee van ‘permission marketing’ ontwikkelde. In zijn boek Authorization Marketing: van vreemden vrienden maken en vrienden klanten makendefinieerde hij de term als het form promoting waarbij je de toestemming van de consument nodig hebt voordat je informatie verzendt.

Seth zei ook: “Contentmarketing is de enige promoting die overblijft!” Het is een van mijn favoriete marketingcitaten!

Dit betekent dat als u op de een of andere manier hun goedkeuring krijgt, ze geïnteresseerd zijn in uw merk en about het algemeen een hogere betrokkenheid hebben.

toestemming marketing

Toestemmingsmarketing compared to onderbrekingsmarketing

Permission advertising and marketing verschuift de macht naar de consument. Het hangt af van hun beslissing of ze toestaan ​​dat de informatie hen bereikt. Deze activiteit alleen al maakt het anders dan traditionele interruptiemarketing.

Uw consumenten kunnen zich maar op zo veel concentreren. Als je ze bestookt achieved te veel marketingmateriaal, kan dit leiden tot: advertentiemoeheid. Het laatste dat u wilt doen, is uw publiek irriteren, tenzij u natuurlijk blij bent satisfied een slechte gebruikerservaring.

advertentiemoeheid
Bron: https://web site.hubspot.com/internet marketing/why-people-block-advertisements-and-what-it-implies-for-marketers-and-advertisers

Toestemmingsmarketing verhoogt de efficiëntie van elke marketingstrategie door te focussen op de prospective buyers die het meest waarschijnlijk betrokken zullen zijn. Het geeft je publiek ook de kans om zich aan te melden. Doorway bepaalde informatie zoals naam, e-mailadres of telefoonnummer te verstrekken, geeft de consument u toestemming om de informatie te gebruiken in ruil voor waardevolle inhoud zoals een e-book of whitepaper.

Seth Godin heeft herhaaldelijk gezegd dat toestemmingsmarketing u de mogelijkheid geeft om “het voorrecht te verdienen” om achieved uw consumenten om te gaan. Ze besteden aandacht aan uw marketing omdat u hun aandacht hebt verdiend.

Voorbeelden van toestemmingsmarketing zijn overal, hoewel u ze misschien niet opmerkt. De sociale media-activiteit van een consument (vind-ik-leuks, favorieten en aandelen) is een facet van: toestemmingstargeting. Deze activiteit toont interesse, en bij toestemmingsmarketing is dit wat je nodig hebt. Als een consument bijvoorbeeld een bericht van de pagina van een merk leuk vindt, zal hij of zij in de toekomst veel meer betrokken zijn bij de inhoud van dat merk.

Abonnementen worden ook beschouwd als toestemmingsmarketing. Als een gebruiker zich aanmeldt doorway akkoord te gaan fulfilled het ontvangen van een nieuwsbrief of zich abonneert op een podcast of YouTube-kanaal, moet hij 10 minste een deel van zijn contactgegevens opgeven (meestal een e-mailadres). Elk van deze acties geeft een duidelijk signaal over de interesses van een prospect en geeft uw merk het nodige om de aandacht van een prospect te trekken.

Voordelen van toestemmingsmarketing

1. Verhoogt kwaliteitsleads

Uw consumenten hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in het kopen van uw product of dienst daarom dragen hun inherente interesse (hoger dan degenen die zich niet hebben aangemeld) bij aan uw betrokkenheid en conversieratio’s. Deze potential customers kunnen worden beschouwd als potential customers van hoge kwaliteit.

2. Verhoogt de relevantie

Omdat u zich richt op een consument die al interesse heeft getoond in uw products of dienst, weet u dat uw marketingstrategie relevant is. Bovendien, doorway te weten dat uw doelgroep al één stap in uw verkooptrechter is, kunt u gepersonaliseerde campagnes produceren op foundation van demografische gegevens en hun on the net gedrag.

3. Verlaagt de kosten

Voor het grootste deel kan en moet toestemmingsmarketing worden geautomatiseerd. Er zijn verschillende resources voor toestemmingsmarketing (zoals automatisering van e-mailmarketing) die kunnen helpen de procesefficiëntie te verbeteren en uiteindelijk de variabele kosten te verlagen die gepaard gaan fulfilled het uitvoeren van toestemmingsmarketingcampagnes.

4. Bouwt loyaliteit en reputatie op

Authorization advertising and marketing is een continue on interactie. Het stopt niet nadat de toestemming is gegeven, vooral als ze het leuk vinden hoe je in de eerste plaats met ze omging.

Omdat u ze op het meest relevante instant focus on, is de kans kleiner dat ze uw marketingstrategie blokkeren of negeren. Het is altijd een goed idee om een ​​goede reputatie op te bouwen bij uw klanten.

Uit onze gegevens van daadwerkelijke klanten blijkt dat degenen die contentmarketing gebruiken bij bestaande klanten een 4x hogere Cusrtomer Lifetime Value (CLV) zien.

Uitdagingen fulfilled Permission Advertising

1. Naar Ja . gaan

Toestemming marketing and advertising banken om dat “ja” van consumenten te krijgen. Maar waarom zouden ze dat doen? Welnu, u moet de waarde van uw aanbod kunnen communiceren, zonder te opdringerig in excess of te komen.

Formuleer en communiceer uw Exclusive Marketing Proposition (USP) goed. Geef de reden waarom hun leven zal veranderen doorway jouw item of dienst. Een overtuigende waardepropositie stelt u in staat om meteen hun aandacht te trekken.

2. Minder qualified prospects

Het aantal prospects dat u verwerft via toestemmingsmarketing zal waarschijnlijk lager zijn dan bij traditionele uitzendmethoden, omdat gebruikers zich moeten aanmelden. Aan de andere kant kunt u verwachten dat uw verbeterde conversiepercentages eventuele potentiële dalingen in sales opportunities compenseren.

3. Timingproblemen

De doorlooptijd van toestemmingsmarketing kan langer duren dan normaal. Dit komt omdat u slechts een deel target van wat u eerder targette. Nogmaals, verbeterde conversiepercentages zouden een eventuele vertraging in de doorlooptijd meer dan goed moeten maken.

Tot slot

Permission internet marketing is het groene licht voor uw consument. Dit sort advertising werkt voor de meeste bedrijven in het algemeen vanwege de bovengenoemde voordelen, maar ook omdat de meeste consumenten de ontwrichtende marketingtactieken beu zijn. De moderne kijk op de klant verandert, dus we kunnen ze maar beter geven wat ze willen.

Vergeet niet om marketingautomatisering niet te verwaarlozen! Deze tools kunnen u helpen bij het schalen van uw toestemmingsmarketinginspanningen op persoonlijk niveau.