December 1, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Retargeting versus remarketing: wat is het verschil?

Retargeting vs. remarketing: zijn ze verschillend of hetzelfde? Welke is beter?

Als je een marketeer bent, is het een debat dat je waarschijnlijk al eerder hebt gehoord. Retargeting en remarketing zijn in feite verschillende tactieken, maar de waarheid is dat het onderscheid tussen de twee niet altijd duidelijk is. Ze kunnen elkaar overlappen, en hun gedeelde doelen betekenen vaak dat ze allebei deel uitmaken van dezelfde strategie.

Om de hoogste ROI te behalen met retargeting en remarketinginspanningen, is het belangrijk om de voorwaarden afzonderlijk te begrijpen en te weten dat u ze allemaal kunt optimaliseren. Dat is wat we in dit artikel gaan behandelen.

In de volgende paragrafen zullen we:

  • Geef een overzicht van de verschillen tussen retargeting en remarketing
  • Bespreek waarom er zoveel verwarring bestaat above de twee tactieken
  • Bekijk wanneer u retargeting moet gebruiken en wanneer u remarketing moet gebruiken

Laten we beginnen.

Snelle afhaalrestaurants

  • Retargeting en remarketing zijn beide gericht op het opnieuw aanspreken van gebruikers die al interactie hebben gehad fulfilled uw merk.
  • Retargeting gebeurt voornamelijk through screen-advertenties, terwijl remarketing e-mail gebruikt.
  • Technologische instruments hebben de grens tussen de twee concepten vervaagd (zoals screen-advertenties die klanten uit een e-maillijst targeten).
  • Retargeting is effectief voor het vergroten van de merkbekendheid en het maximaliseren van de ROI achieved een beperkt advertentiebudget.
  • Remarketing is effectief voor het opnieuw aanspreken van inactieve eerdere klanten en het converteren van verlaten winkelwagengebruikers.

Retargeting compared to remarketing: de verschillen doorbreken

Allereerst: wat is het echte verschil tussen remarketing en retargeting? Ik vind het het meest effectief om de twee af te bakenen achieved behulp van twee sleutelfactoren: publiek en kanaal.

Publiek

De doelgroep voor retargeting-inspanningen zijn gebruikers die interactie hebben gehad satisfied uw merk, maar nog geen daadwerkelijke aankoop hebben gedaan. Ze hebben mogelijk uw web page bezocht, uw bloginhoud gelezen, u gevolgd op sociale media of op een show-advertentie geklikt.

Remarketing daarentegen is bedoeld om huidige en eerdere klanten aan te trekken die al een aankoop hebben gedaan en inactief zijn geworden of mogelijk geïnteresseerd zijn in nieuwe aanbiedingen.

Kanaal

Retargeting gebeurt voornamelijk by using show-advertenties. Merken kunnen een klein stukje code (ook wel cookies genoemd) op hun web-site gebruiken om gebruikersactiviteit bij te houden terwijl ze op uw website zijn en elders op web nadat ze zijn vertrokken. Op foundation van hun activiteit laat u ze een advertentie zien die related is voor hun interesses en waardoor de kans groter is dat ze een conversie genereren.

Bijvoorbeeld: als een gebruiker tijd besteedt aan het bladeren door een bepaald item op uw web-site, kunt u hem een ​​advertentie bij dat solution laten zien en zelfs een more kortingsaanbieding aanbieden om hem te stimuleren.

Remarketing gebeurt voornamelijk through e-mail. Aangezien merken contact opnemen fulfilled huidige klanten, kunnen ze hun contactgegevens gebruiken om hyperrelevante aanbiedingen te sturen, zoals productaanbevelingen op foundation van eerdere aankopen.

Waarom de verwarring?

Er zijn een paar redenen waarom het zo verwarrend is geworden om retargeting en remarketing als afzonderlijke concepten te definiëren. Ten eerste hebben ze een gemeenschappelijk doel: mensen betrekken die al interactie hebben gehad met uw merk en/of die uitzonderlijk waarschijnlijk zullen converteren naar betalende klanten. Het is gemakkelijk voor merken die dit doel nastreven om de lijnen tussen de twee vergelijkbare strategieën te vervagen.

Ten tweede worden de termen zo doorway elkaar en inconsistent gebruikt. Een snelle Google-zoekopdracht verklaart veel van de verwarring – veel van de artikelen vertellen een iets ander verhaal about hoe retargeting en remarketing elk zijn gedefinieerd en van elkaar verschillen. Als de bronnen in excess of het onderwerp het niet helemaal achieved elkaar eens zijn, is het geen marvel dat er geen bredere consensus about bestaat.

Maar de belangrijkste reden achter het idea van retargeting vs . remarketing is dat moderne technologische equipment het mogelijk hebben gemaakt dat de twee strategieën op nieuwe manieren in elkaar overlopen. Het meest opvallende is de mogelijkheid om te uploaden e-maillijsten naar platforms zoals Google Show Network of Fb-advertenties en toon gerichte advertenties aan doelgroepen waarmee u gewoonlijk communiceert by using e-mailremarketing.

Merken kunnen een lijst met e-mailadressen van klanten uploaden naar Google Ads.

Afbeeldingsbron: Look for Engine Journal

Het roept de vraag op: wat is de echte bepalende element tussen retargeting en remarketing? Is het het niveau van interactie dat gebruikers hebben gehad (dwz interactie fulfilled uw merk vs . al een aankoop gedaan) of is het het kanaal waarmee u ze aanspreekt (e-mail vs . advertenties). Als we de standaarden gebruiken die oorspronkelijk elke strategie dicteerden, is dat het niveau van gebruikersinteractie.

Die display screen-advertenties die worden weergegeven aan mensen op de e-maillijst die u naar Facebook-advertenties hebt geüpload, zijn technisch gezien een vorm van remarketing.

Ik verwacht echter dat het debat more than retargeting compared to remarketing zal blijven evolueren naarmate de tactieken achter elke strategie geavanceerder en achieved elkaar geïntegreerd worden. Mijn advies is om je minder zorgen te maken above de exacte definitie van elk en in plaats daarvan een algemeen begrip van de twee concepten te behouden. Richt u vervolgens op welke benaderingen van elk het beste in uw strategie passen.

Welke moet je gebruiken?

Het kustantwoord: beide! Retargeting en remarketing spelen elk een rol bij het naar beneden halen van potentiële klanten door de trechter. De echte vraag is dus niet of je beide strategieën moet gebruiken, maar wanneer je ze allebei moet gebruiken.

Laten we eens kijken naar specifieke scenario’s die ideaal zijn voor elke strategie.

Wanneer retargeting gebruiken?

Naamsbekendheid vergroten

Retargeting-advertenties zijn een uiterst effectieve manier om uw merk en producten top rated-of-mind te houden voor uw publiek. Dit is belangrijk om twee belangrijke redenen. Ten eerste, als iemand uw website heeft bezocht maar geen actie heeft ondernomen, kan een opnieuw getargete advertentie het duwtje in de rug zijn dat ze nodig hebben om een ​​aankoop te doen.

10 tweede, zelfs als iemand nog niet helemaal klaar is om een ​​aankoop te doen, zorgen retargeted advertenties ervoor dat ze uw producten beter onthouden en kiezen wanneer het tijd is om te kopen.

Steel qualified prospects van concurrenten

Een van de manieren waarop u advertenties opnieuw kunt targeten, is op mensen die merken en producten hebben bekeken die vergelijkbaar zijn satisfied die van u. Verkrijg een concurrentievoordeel ten opzichte van uw concurrenten doorway de bezoekers van hun website te targeten en hen advertenties voor uw eigen producten te tonen. U kunt zelfs speciale kortingen aanbieden om mensen te stimuleren uw producten te kiezen boven andere opties.

Haal het meeste uit een klein finances

Als u een beperkt funds heeft om aan advertenties te besteden, kunt u met retargeting het meeste waar voor uw geld krijgen. Verkopers die Fb-advertenties gebruiken, verdienen bijvoorbeeld $ 8-12 op elke $ 1 die ze uitgeven. Dat is een 10X ROI (of meer) tegen 33% lagere kosten dan het branchegemiddelde.

Facebook retargeting-advertenties verdienen een 10x ROI tegen 33% minder kosten dan het branchegemiddelde.

Afbeeldingsbron: Socioh

Wanneer remarketing gebruiken?

Upsell en cross-promote

Remarketing naar klanten die uw producten al hebben gekocht, biedt de perfecte gelegenheid voor zowel upsell (klanten ertoe brengen huidige producten te upgraden) als cross-market (merchandise verkopen die een aanvulling vormen op de producten die uw klant al bezit).

Koude potential customers opwarmen

Remarketing-e-mails kunnen gebruikers die in het verleden een aankoop hebben gedaan, maar sindsdien inactief zijn geweest in uw pijplijn, opnieuw aanspreken. Ze hebben een hoge mate van personalisatie en aanpassing die het gemakkelijk maken om hyperrelevante productaanbevelingen en andere aanbiedingen te tonen die klanten terughalen naar uw merk.

Verlaten van kaarten verminderen

Bijna 70% van alle on the web winkelwagentjes wordt verlaten doorway gebruikers zonder een aankoop te doen. Als je alleen mobiele gebruikers in ogenschouw neemt, is dat percentage zelfs nog hoger – maar liefst 85%!

Bijna 70% van de online winkelwagentjes wordt verlaten door gebruikers zonder een aankoop te doen.

Afbeeldingsbron: Sleeknote

E-mails voor remarketing om gebruikers te herinneren aan producten die ze hebben verlaten, hebben een open up ratio van 41% en een klikpercentage van 9,5% – aanzienlijk hoger dan standaard promoting-e-mails.

Retargeting versus remarketing: alles bij elkaar

Laten we samenvatten wat we weten about retargeting compared to remarketing. We weten dat retargeting wordt gebruikt om gebruikers te bereiken die interactie hebben gehad satisfied uw merk, maar geen aankoop hebben gedaan. Remarketing wordt gebruikt om huidige en eerdere klanten opnieuw te betrekken. Retargeting wordt voornamelijk uitgevoerd by using display-advertenties en remarketing gebeurt meestal for every e-mail.

Hoewel de strategieën technisch verschillend zijn, hebben ze een gemeenschappelijk doel: gebruikers aanspreken die het meest waarschijnlijk zullen converteren.

De beste manier om retargeting en remarketing te benutten, is doorway ze beide te gebruiken, waarbij u de gebruiksscenario’s voor elk optimaliseert om het aantal conversies te verhogen en nieuwe klanten te verdienen.

Terug naar jou

Consistente, hoogwaardige inhoud kan uw retargeting- en remarketinginspanningen verbeteren en uw merk tot marktleider maken. Het crew van schrijvers en Search engine marketing-specialists van Marketing Insider Team kan u een jaar (of langer) wekelijks geoptimaliseerde, hoogwaardige inhoud leveren die uw strategie vooruit helpt.

Bekijk onze Web optimization Site Schrijfservice of plan een kort talk to voor meer informatie!