Slechts 38% van de marketeers wereldwijd heeft veel vertrouwen in hun information-, analyse- en inzichtsystemen, volgens een nieuw rapport van The GMO Council. En terwijl 91% zegt dat directe toegang tot klantgegevens een cruciaal concurrentievoordeel is, zegt slechts 11% dat gegevens voor hen gemakkelijk toegankelijk zijn.
Lees volgende: Slechts 11% van de CMO’s zegt de doelstellingen voor digitale transformatie te hebben bereikt
Noord-Amerikaanse marketeers. De meeste van deze cijfers zijn wereldwijd, maar die van Noord-Amerikaanse marketeers zijn niet goed. Slechts 28% zegt veel vertrouwen te hebben in hun datasystemen om klanten te winnen en te behouden. Vergelijk dat eens satisfied Europa waar 61% ja antwoordde. Slechts 6% van de Noord-Amerikaanse respondenten zei dat ze veel toegang hebben tot klantgegevens vs . 20% van de Europeanen. Wat betreft het snel kunnen omzetten van gegevens naar actie: het is 8% van onze kant van de Atlantische Oceaan vs . 36% van die van hen. En Europeanen hebben veel meer vertrouwen in hun systemen: 46% zegt er zeker van te zijn dat de martech die ze hebben zich kan aanpassen aan toekomstige behoeften, tegenover 20% in de VS en Canada.

Gebruikt fulfilled toestemming.
Barrières voor toegang tot gegevens. Bijna driekwart (73%) zei dat het ontbreken van de juiste equipment hen verhindert om de gegevens te krijgen die ze nodig hebben. Het ontbreken van goede processen voor gegevensbeheer werd doorway 60% van de respondenten genoemd. Vervolgens beide achieved 41%: Datacontrole elders in de organisatie en info niet realtime beschikbaar.
Ze kunnen niet het maximale uit hun gegevens halen. De grootste dingen die marketeers ervan weerhouden om de gegevens die ze al hebben te maximaliseren? Ongeveer 55% zei dat er een gebrek is aan systemen die datasilo’s verbinden en gemakkelijk toegankelijk maken. Het tekort aan expertise is nummer 2 op de lijst, genoemd doorway 52% van de respondenten. De volgende op de lijst satisfied 44% experienced geen geld om datasystemen te verbeteren.
Waarom het ons iets kan schelen. Goede gegevens zijn goud, slechte gegevens zijn niet alleen nutteloos – het kan leiden tot zeer grote fouten bij organizing, toewijzing en alle andere onderdelen van promoting. Dus waarom kunnen marketingafdelingen niet de gegevens krijgen die ze nodig hebben? Dit onderzoek suggereert dat dit komt doordat ze er niet in slagen hun eigen organisaties te overtuigen van wat ze nodig hebben. Dit is begrijpelijk. Een klant overtuigen is relatief eenvoudig: ze concurreren niet met u om middelen en om hogerop te komen op de carrièreladder. Dus misschien is het tijd om een campagne op te zetten rond de behoeften van de marketingafdeling.
Ontvang de dagelijkse nieuwsbrief waar digitale marketeers op vertrouwen.
More Stories
The Different Types Of Internet Consulting Services And Their Advantages
Small Business Teleseminars for Satellite Chamber of Commerce Consulting Strategies
Using GMP Consulting to Your Advantage