De commissie voor ruimtelijke ordening en bouw van het noordelijke district heeft de bouwplannen voor de spoorlijn tussen Karmiel in West-Galilea en Kiryat Shmona in Boven-Galilea als bezwaar ingediend. Het plan is opgesteld doorway Neitvei Israel – The Countrywide Transport Infrastructure Co.

De verlenging van de lijn Haifa-Karmiel zal nieuwe stations hebben op de industriezone ten oosten van Karmiel, TzaHar (die Tzfat, Hatzor Haglilit en Rosh Pina bedient) en Kiryat Shmona.

Hoewel het in Europa normaal is dat treinstations in stadscentra worden gebouwd, vaak omdat ze tientallen jaren en zelfs meer dan een eeuw geleden zijn gebouwd, liggen de stations van Israel Railways vaak aan de rand van steden. Het Tzahar-station is gepland buiten de gemeentegrenzen van de drie steden die het zal bedienen en het Kiryat Shmona-station zal aan de rand van de stad komen satisfied een parkeerplaats voor 950 voertuigen. Satisfied andere woorden, de stations zijn alleen het most effective bereikbaar voor mensen met de vehicle of achieved de bus, die in de verleiding kunnen komen om in de vehicle te blijven of de hele reis in de bus te blijven.

Burgemeester Avichai Stern van Kiryat Shmona verdedigde de beslissing om het treinstation buiten het stadscentrum te bouwen. Hij zei dat er een strategisch strategy is om een kantorenpark rond het toekomstige treinstation te bouwen. “Het stadscentrum is niet gedefinieerd omdat de geschiedenis besloot dat het het centrum was, maar doorway toekomstige ontwikkeling.”

Merhav Movement for Israeli Urbanism CEO Ela Alexandri is het niet eens satisfied deze verklaring. “We blijven stations bouwen op plekken die makkelijk te bouwen zijn en niet op de juiste plekken in de binnenstad. Een station aan de rand van de stad creëert een begraafplaats voor auto’s en richt tientallen jaren schade aan, terwijl het land en geld verspilt.

Israël Unie fort Environmental Protection (Adam Teva VDin) gepland Yael Dori verwerpt het system om alleen Joodse steden te dienen en niet te stoppen bij de Arabische steden die het passeert. Het promoten van snelle en efficiënte bussen of een lightrail zou een betere oplossing kunnen zijn, voegt ze eraan toe.

Prof. Eran Feitelson van de afdeling Geografie van de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem zegt dat het hele undertaking niet nodig is. “We hebben het around een stad van 26.000 inwoners en een trein die vervangen zou kunnen worden door kwaliteitsvol openbaar vervoer.” Hij wijst er ook op dat de trein niet alleen mensen naar Kiryat Shmona kan brengen, maar het de inwoners ook gemakkelijker maakt om elders een baan te vinden.

Het ministerie van Transportation zei: “Het Kiryat Shmona-station was gepland als een stedelijke ruimte die werd gepromoot doorway de Israel Land Authority om de milieuactiva te behouden, waaronder het KKL-park in het hart van de stad. Aangezien we het hebben over een regionaal station, locatie zorgt voor gemakkelijke toegang voor alle nederzettingen in de regio. Het TzaHar-station is gelegen als onderdeel van het nieuwe masterplan voor Hatzor Haglilit bij een knooppunt dat gemakkelijke en efficiënte toegang tot de nederzettingen op de Golanhoogten en andere nederzettingen mogelijk maakt.”




GERELATEERDE ARTIKELEN




Snelspoorverbindingsplan kust ingediend voor bezwaren



Eerste metrolijn in Tel Aviv goedgekeurd



Haifa Bay – Perzische Golf-spoorlijn gaat vooruit







Netivei Israel zei: “Alle stations zullen worden gebouwd satisfied de toekomstige strategische visie van het ontwikkelen en bouwen van de stations in combinatie met commerciële en kantoorruimte en huisvesting.”

Gepubliceerd doorway Globes, Israel business enterprise news – en.globes.co.il – op 27 juni 2022.

© Copyright van Globes-uitgever Itonut (1983) Ltd., 2022.


More Stories
The Different Types Of Internet Consulting Services And Their Advantages
Small Business Teleseminars for Satellite Chamber of Commerce Consulting Strategies
Using GMP Consulting to Your Advantage