
Mensen kopen op 27 juli schoolspullen in een Goal-winkel in Miami, Florida.
Marta Lavandier/AP
bijschrift verbergen
bijschrift wisselen
Marta Lavandier/AP

Mensen kopen op 27 juli schoolspullen in een Target-winkel in Miami, Florida.
Marta Lavandier/AP
Stephanie Maddox ging terug naar school om voor haar drie kinderen te winkelen. Ze pakte onlangs een fles handdesinfecterend middel en merkte dat het duurder was dan ze zich herinnerde. Daarna keek ze naar mappen en vond ze minder opties, allemaal fulfilled hogere prijskaartjes.
“Mijn spending plan is dit jaar groter… maar het lijkt alsof het niet veel uitmaakt”, zegt Maddox uit Alabama. Specials voelen minder aan als deals, zegt ze, en meer als normale prijzen die ze vroeger zag.
Dat is precies hoe inflatie werkt: meer uitgeven maar niet meer krijgen. Na maandenlang zorgen te hebben gemaakt in excess of de pandemie, zeggen purchasers nu dat hogere prijzen dat wel zijn hun grootste zorg – precies toen het back again-to-college-seizoen begon.

Volgens de Countrywide Retail Federation liggen de uitgaven voor schoolkleding en -benodigdheden dit jaar op schema om het history van vorig jaar van 37 miljard dollar te evenaren. De groep schat dat gezinnen met schoolkinderen zullen besteden een gemiddelde van $864of $ 15 meer dan vorig jaar.
De inflatie op het hoogste punt in 40 jaar is een belangrijke oorzaak van de bijna recorduitgaven van dit jaar, zegt Keisha Advantage, senior retailonderzoeksanalist bij JLL. ondervraagde again-to-college shoppers. Bijna de helft van de ouders in de enquête van JLL zei dat ze verwachtten om dit jaar minder producten te kopen, van strategy om zich te concentreren op de eerste levensbehoeften – vanwege de inflatie.
Uit het onderzoek van de NRF bleek ook dat meer gezinnen zeiden: ze zijn van program om reizen more than te slaan of duik in besparingen om te betalen voor back-to-schoolbenodigdheden. Meer ouders dan voorheen zeiden dat ze van prepare zijn benodigdheden die ze al hebben opnieuw te gebruiken.
About het algemeen geven Amerikaanse consumers nog steeds veel uit aan schoolbenodigdheden – zeker meer dan vóór de pandemie. More than het algemeen zijn de lonen gestegen, de werkloosheid blijft laag en de spaargelden van de mensen zijn relatief gezond. Maar financiële angst is nu een veel voorkomend onderdeel van de ervaring.
“Ik voel voor het eerst misschien in mijn hele ervaring als moeder, dat ik prevent met het kopen van meer basale dingen waar ik vroeger niet eens about nadacht”, zegt Mary Rynsburger, een lerares uit Michigan die heeft een drieling die naar de 10e klas gaat en een andere dochter die in het laatste jaar begint.
Als het om eten gaat, dat het zwaarst is getroffen door inflatie, krijgt ze nog steeds haar gebruikelijke tarief, maar slaat ze misschien dingen around die het niet meer waard lijken, zoals frisdrank of chips. “Ik denk gewoon niet dat ik van die Dorito’s zal genieten, wetende dat ze meer kosten”, zegt ze lachend.
Merken en retailers zeggen: ze hebben gemerkt mensen beginnen hun manier van winkelen te veranderen: ze kiezen eerder voor winkelmerken of wachten op promotions. Walmart – de beste bestemming in de VS voor again-to-university procuring – zegt it heeft de prijzen voor kleding moeten blijven verlagen en andere niet-noodzakelijke zaken om mensen buiten de voedselgangen te krijgen.
In interviews zeggen ouders dat ze uitkijken naar de normale routines van het schooljaar, te popelen om te vertrekken pandemie-tijdperk virtuele faculty in de achteruitkijkspiegel. Maar dat betekent natuurlijk ook budgetteren voor de extra’s die dat met zich meebrengt – lang nadat het winkelen naar university is gedaan.
“Het zijn vergoedingen voor kostuums, vergoedingen voor muziekinstrumenten, excursies – geen van deze dingen zou vorig jaar hebben bestaan”, zegt Katya Banta uit Texas, wiens kinderen naar de 4e en 9e klas gaan. “Dus, ja, dit jaar verwacht ik meer te betalen. Maar ik ben ook weer aan het werk, we werkten zoveel uren als we kunnen werken – dat zal ook in evenwicht komen, dus ik heb goede hoop dat het komt goed.”
More Stories
Thinks You Must Know Before Outsourcing Accounting and Bookkeeping Services
Starting a Business With Handmade Potholders
Understanding Organic Traffic and Its Importance in SEO