December 1, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Verbeter uw orderverwerkingsproces

Eind tot eind

Uw e-commerce orderafhandelingsproces kan het succes van een on the internet winkel bepalen. Snelheid van levering is een van de belangrijkste verwachtingen van uw klanten, uit statistieken blijkt dat een overweldigende meerderheid van de klanten elders zoekt als de levering van een bestelling te lang duurt.

Als u het niet weet, is trage levering een van de redenen waarom klanten winkelwagentjes verlaten.

Om uw concurrenten voor te blijven, moet u ernaar streven om bestellingen zo snel mogelijk uit te voeren. Gelukkig ben je bij deze submit terecht gekomen. Hier bekijken we suggestions om uw orderafhandelingsproces te verbeteren voor een betere klantervaring en effectiviteit van de bedrijfsvoering.

Wat maakt een succesvol orderafhandelingsproces?

Voordat we kijken hoe we uw orderafhandelingsproces kunnen verbeteren, is het cruciaal om te definiëren wat een succesvolle orderafhandeling maakt. Idealiter zijn dit de stappen van een goed orderafhandelingsproces:

  • De klant plaatst een bestelling
  • Het bedrijf verwerkt de bestelling in hun backofficesysteem en laat de klant weten dat de bestelling is ontvangen
  • Verzendverzoek naar het magazijn sturen
  • De bestelling wordt gepickt en verpakt
  • De bestelling wordt verzonden en er wordt een verzendmelding naar de klant gestuurd
  • Bestelling komt op tijd aan op de locatie van de keuze van de klant

Als uw bedrijf dit kan bereiken, ontvangen uw klanten het artikel op tijd en in goede staat. Lees verder om te zien hoe uw bedrijf dit kan bereiken.

Bepaal de cyclustijd van uw orderafhandeling

Inzicht in de cyclustijd van uw orderafhandeling is van het grootste belang wanneer u probeert uw orderafhandeling te verbeteren. Dit zal u onder andere helpen te weten hoe effectief uw huidige orderafhandeling is en waar u verbeteringen moet aanbrengen.

Zoals eerder vermeld, kiezen klanten eerder voor een bedrijf fulfilled een snel orderverwerkingsproces dan voor een bedrijf dat bestellingen langzaam afhandelt.

Een fulfilmentcyclus die dagen of weken duurt (wat niet ongebruikelijk is in e-commerce) betekent lage klanttevredenheidspercentages en een daling van uw on the internet business.

Dat gezegd hebbende, hier is hoe u uw orderafhandeling kunt begrijpen:

  • Verwachte bestelcyclustijd Dit verwijst naar de orderafhandelingstijd die u uw klanten belooft, die de foundation vormt voor het begrijpen van uw orderafhandelingscyclus.
  • Werkelijke uitvoeringstijd van de bestelling Wat is de gemiddelde tijd die een klant nodig heeft om een ​​artikel te ontvangen na een bestelling op uw internet site? Streef ernaar om uw bestellingen zo snel mogelijk uit te voeren.
  • Cyclustijd toeleveringsketen — Hoe lang duurt het om een ​​bestelling uit te voeren als u grondstoffen bestelt?

Als u de cyclustijd van uw orderafhandeling begrijpt, kunt u eventuele mazen in de orderafhandeling identificeren en de nodige aanpassingen maken.

Beoordeel uw artikeldetails

Als het gaat om e-commerce, willen mensen zoveel mogelijk informatie over een product voordat ze besluiten tot aankoop. Zorg ervoor dat u in excess of alle beschikbare productdetails beschikt, inclusief foto’s en inventaris.

In tegenstelling tot fysieke bedrijfsmodellen, moeten klanten u vertrouwen voordat ze een aankoop doen in uw on the internet winkel. Als u in excess of voldoende productdetails beschikt, hebben klanten het vertrouwen om bij u te kopen.

Bovendien moet u ervoor zorgen dat de voorraadinformatie op uw e-commercewebsite suitable is. Wat u op uw web-site aangeeft, moet op voorraad zijn. Op deze manier informeert u klanten (dagen erna) niet dat hun aankoop in backorder staat, wat een snelle manier is om ze te verliezen.

Gebruik naadloze integratie

Als u uw producten bij verschillende distributeurs betrekt of uw goederen opslaat in magazijnen, is het van cruciaal belang om naadloze integratie met uw leveranciers te eisen. In dat geval komt een ordermanagementsysteem (OMS) goed van pas om een ​​vlotte communicatie tussen uw bedrijf en uw leveranciers mogelijk te maken.

Classificeer uw inventaris

Een andere geweldige manier om uw e-commerce orderafhandeling te verbeteren, is door uw voorraad te organiseren. Een manier om uw magazijn te organiseren, is door uw voorraad in te delen op basis van de vraag. Dit is gunstig voor uw bedrijf omdat:

  • Het zorgt ervoor dat er altijd voldoende voorraad is voor snel bewegende producten
  • Zorgt voor snellere tracering van snel en langzaam lopende voorraad in uw magazijn
  • Uiteindelijk zal dit de verwerkingstijd van bestellingen aanzienlijk verkorten, waardoor uw orderafhandelingsproces wordt verbeterd.

Automatiseer uw orderverwerkingsproces

De behoefte aan automatisering in de scheepvaart en logistiek kan niet genoeg worden benadrukt. Hoewel automatisering voor rookies misschien overweldigend klinkt, is het van vitaal belang voor een effectief orderafhandelingsproces.

Het automatiseren van uw bestelproces betekent niet dat robots uw magazijn gaan runnen. Helemaal niet. Het betekent het elimineren van tijdrovende handmatige, repetitieve taken die vatbaar zijn voor menselijke fouten.

Het handmatig invoeren van gegevens in elk systeem zal de efficiëntie verminderen en leiden tot werk van lage kwaliteit.

Dit is vooral het geval als je bestellingen hebt die vanuit verschillende kanalen binnenkomen. Fulfilled een standaard geautomatiseerd fulfilmentproces is het uitvoeren van deze bestellingen eenvoudig.

Automatisering helpt bij het genereren van bestellingen, het kiezen van de beste verpakkingsoptie, het opstellen van facturen, het kiezen van de beste koeriersdienst en het opvolgen van klanten voor een betere klantervaring en herhaalverkopen.

Het automatiseren van uw orderafhandelingsprocessen zal niet alleen menselijke fouten verminderen. Het zal ook de operationele kosten verlagen.

Conclude-to-conclusion zichtbaarheid van bestellingen inschakelen

Een ordermanagementsysteem (OMS) verbetert de communicatie binnen de provide chain. Het kan ook helpen de zichtbaarheid in uw toeleveringsketen te verbeteren.

Close-to-conclude zichtbaarheid betekent dat u en uw leveranciers informatie about bestelde artikelen, orderverwerkingsstatus en voorraadniveaus in realtime kunnen zien. Dit helpt bij het bepalen van de beschikbare artikelen in uw inventaris, hoeveelheden en locatie.

Uw klanten zullen ook uw beschikbare voorraad, hoeveelheid, kwaliteit zien en hun bestelling volgen. Dit zal de transparantie helpen verbeteren en hen aanmoedigen om op uw site te kopen.

Kies de juiste verzender

Alle bovenstaande back-close operaties zorgen ervoor dat alles binnen uw bedrijf soepel verloopt. Laten we nu eens kijken naar het grootste struikelblok voor e-commerce: verzending.

Amazon heeft klanten “verwend” fulfilled zijn eendaagse, tweedaagse of zelfs dezelfde dag verzending. Zelfs als u uw klanten deze leveringssnelheden niet kunt bieden, moet u een uitstekende en efficiënte verzender kiezen.

Levertijden zijn een van de belangrijkste bepalende factoren bij het nemen van beslissingen van klanten voor e-commercebestellingen. Werk indien mogelijk samen met een verzender die tweedaagse verzending kan garanderen. Het belangrijkste is om ervoor te zorgen dat uw verzender realtime en nauwkeurige ordertracking biedt.

Negeer omgekeerde logistiek niet!

Voor sommige e-commercebedrijven is het enige dat telt om producten bij de klanten te krijgen. Hoewel dit een goede zaak is, moet u nadenken around het omgekeerde proces: hoe een geretourneerd artikel van de klant get in touch with met u opneemt.

Ja, geretourneerde producten maken deel uit van uw orderverwerkingsproces.

Je kunt het krijgen van retouren niet helemaal voorkomen. Het proces kan echter minder pijnlijk zijn als u het vanaf het commence plant.

Ervoor zorgen dat geretourneerde artikelen zo snel mogelijk in uw inventaris komen, helpt op twee manieren: ten eerste kunnen klanten beschadigde artikelen gemakkelijk aan u retourneren.

En 10 tweede vermindert het problemen in uw fulfilmentketen – u zult niet te veel op voorraad bestellen of bestellingen weigeren omdat u denkt dat u het artikel niet op voorraad heeft.

Communiceer achieved uw klant

Final but not the very least moet u gedurende het hele proces fulfilled uw klant communiceren. En dan bedoelen we niet alleen uw klant informeren dat zijn bestelling is ontvangen. Maar eerder on-desire, up-to-day en realtime updates fulfilled betrekking tot de bestelstatus, inclusief wanneer de bestelling is ontvangen, in behandeling is, verzending en wanneer het artikel wordt afgeleverd.

Waar het op neerkomt, is ervoor te zorgen dat uw klant weet wat er satisfied zijn bestelling gebeurt en een transparanter proces voor orderafhandeling te creëren voor meer klanttevredenheid.