December 3, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Waarom sommige inhoud viraal gaat (en sommige niet) met Rand Fishkin

Virale contentmarketing is vaak onvoorspelbaar.

Waarom gaat sommige inhoud viraal terwijl andere inhoud tekortschiet?

Om virale inhoud te bespreken, nodigden Jim Boykin, CEO van World wide web Promoting Ninjas, en Ann Smarty, analist van IMN, Rand Fishkin, mede-oprichter uit SparkTorooprichter en voormalig CEO van Moz en auteur van Verloren en oprichter: een pijnlijk eerlijke veldgids voor de startup-wereld.

https://www.youtube.com/enjoy?v=oVmaqnvhDtY


Er zijn vier hoofdredenen waarom sommige inhoud zich niet verspreidt:

  • Verkeerde inhoud: Wat je ook aan het maken bent, het is niet het juiste om te creëren.
  • Het niet richten op “versterkers”: Deze inhoud is geweldig, maar het resoneert niet met mensen die het vermogen hebben om het te versterken. Stel uzelf bij het maken van inhoud een belangrijke vraag: Wie zou dit delen of ernaar linken? Wat zou hun motivatie zijn om deze inhoud te versterken?
  • Serendipiteit en timing: Vaak is de timing om wat voor reden dan ook verkeerd. Dezelfde inhoud kan zich op een ander minute verspreiden, dus blijf het promoten of blijf het proberen. Ross Simmonds van Stichting Inc. zegt dat als je in het verleden inhoud hebt geproduceerd en je denkt dat deze het potentieel heeft om veel mensen te bereiken en nuttig voor hen te zijn, je deze regelmatig moet promoten. Ga er niet zomaar op zitten.
  • Kwaliteit: Deze inhoud is gewoon niet goed genoeg om viraal te gaan.

Succesvolle virale inhoud maken

Rand heeft dit artikel geschreven more than het maken van succesvolle inhoud: Hook, Line en Sinker: een model voor het maken van succesvolle, virale material

De basisideeën zijn dat:

  • Je titel zou een hook moeten creëren: “Oh, hier ben ik heel benieuwd naar”
  • de zinklooddwz de openingsparagraaf (of de eerste 30 seconden van een video of een podcast) zou uw aandacht moeten trekken en de belofte van de haak moeten waarmaken.

De haak maakt een belofte, en het zinklood maakt het waar.

Wanneer u uw inhoud op sociale media deelt, gebruikt u uw haak om mensen nieuwsgierig te maken en te klikken.

Neem get in touch with op fulfilled ninja’s om virale inhoud voor uw web site te maken!