December 1, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Wat is doelgroepsegmentatie? Hoe kan doelgroepsegmentatie uw inkomende marketinginspanningen verbeteren?

Doelgroepsegmentatie

“Als je het bouwt, zullen ze komen.”

Dat werkt misschien in de film (dank je, Area of Goals), maar om de aandacht van de online koper van vandaag te krijgen, moeten marketeers verstandig aantrekken en engageren hen. Kortom, uw inhoud moet: op het juiste second voor de juiste mensen komenof je loopt het risico uit te vallen.

Het maakt niet uit hoe groot of klein uw publiek is, de huidige B2B-kopers willen een gepersonaliseerde koopervaringen ze eisen informatie die is op maat gemaakt aan hun specifieke behoeften. Alleen door aan die behoeften te voldoen, maakt u kans op het winnen van hun bedrijf en loyaliteit.

Voor inkomende marketeers vereist dit een goed begrip van uw verschillende koperspersona’s en hun kopersreizen, zodat u het meeste kunt bieden nuttige, relevante inhoud die hun huidige vragen beantwoordt en hun meest prangende uitdagingen oplost.

Een goede plek om te beginnen is achieved een ouderwetse definitie:

Wat is doelgroepsegmentatie??”
Het is het proces waarbij een groter publiek wordt opgedeeld in kleinere groepen op foundation van bekende kenmerken, gedragingen, eigenschappen, mentaliteit, inkomen en vergelijkbare demografische gegevens of interesses.

Doelgroepsegmentatie is sleutel tot succes in inbound marketing omdat het …

  • richt zich op concentrating on
  • onthult kansen
  • verwarmt leidt om de verkoopcyclus te versnellen
  • stuurt een klantgerichte strategie
  • maakt het gemakkelijker om klanten tevreden te houden en van hen loyale promotors van uw merk te maken
  • inspireert tot sterkere berichten en inhoud op foundation van de overeenkomsten van elk segment

Belang van doelgroepsegmentatie voor inkomende marketing and advertising

Hoewel doelgroepsegmentatie een belangrijk onderdeel is geweest van de gameplannen van marketeers voor: tientallen jarennaarmate meer kopers onderzoek doen en aankoopbeslissingen nemen on the internetis het nog belangrijker geworden voor het algehele succes van advertising.

Van nauwkeurig gerichte advertentiecampagnes tot gepersonaliseerde webpagina’s, het is nu makkelijker dan ooit om een ​​specifieke persona, of zelfs een individu, on the web te bereiken. Toch is de concurrentie om de aandacht van kopers vandaag hevig, dus precies weten waar u uw potential customers kunt vinden en hoe ze te benaderen is cruciaal.

Modern-day inkomende marketingsoftware heeft geholpen om doelgroepgegevens gedetailleerder te maken, zodat marketeers een overvloed aan informatie binnen handbereik hebben telkens wanneer iemand hun site bezoekt of een stuk inhoud downloadt. Het bedrijf dat die informatie gebruikt om de koopervaring van een persona aanpassen heeft het voordeel 10 opzichte van bedrijven die alle persona’s tegelijkertijd proberen te sussen.

Moderne doelgroepsegmentatiestrategieën

Oké, het is geweldig om je publiek in verschillende groepen te segmenteren. Maar wat nadering moet u gebruiken om de resultaten te krijgen waarnaar u op zoek bent?

Soms segmenteert u uw doelgroep op basis van: demografie (locatie, leeftijd, bedrijf, functie) het beste is. Andere keren is het ingewikkelder. Uw doelgroep segmenteren op basis van vergelijkbare interesses, fasen van de reis van de koperof accountgebaseerde marketingplannen (ABM) effectiever zijn.

Hier zijn een paar suggesties en suggestions.

Demografische segmentatie

Dit is meestal vrij eenvoudig, en het is de meest voorkomende methode: van doelgroepsegmentatie. Maar alleen omdat iets minder ingewikkeld is, wil nog niet zeggen dat het niet ongelooflijk kan zijn effectief wanneer goed uitgevoerd.

Hier is een voorbeeld dat uitlegt hoe een op locatie gebasseerd segmentatiestrategie tijdens een bepaalde tijd van het jaar stimuleert de verkoop: een bedrijf in bouwmachines dat de verkoop in het Midwesten wil maximaliseren, richt zich op de lente en de zomer, aangezien de activiteiten van hun kopers in de herfst en de winter vertragen. Kopers in zuidelijke gebieden kunnen echter het hele jaar door in trek zijn.

Koper PERSONA & KOPER Journey Stage

Het segmenteren van uw doelgroep op foundation van hun buyer persona-kenmerken en hun fase in het koperstraject is de op één na meest voorkomende vorm van doelgroepsegmentatie, fulfilled drie inhoudsniveaus die betrekking hebben op het kooptraject van een lead.

Vooruitzichten bij de aantrekkingskracht/bewustzijn fase van de reis van de koper (of bovenaan de verkooptrechter) hebben doorgaans vergelijkbare lage vragen en pijnpunten. Vooruitzichten in de opleiding/ bekering stadium (midden van de trechter) op zoek zijn naar meer geavanceerde inhoud die specifieke vragen beantwoordt. De onderkant van de trechter is waar prospective clients klaar zijn om een aankoop beslissing. De echte magie komt wanneer u inhoud maakt voor elke fase van de reis van de koper voor elk van uw koperspersona’s, dus het is zeer suitable voor hun behoeften op dat instant.

VERWANTE BRON:
Onze Content material Generation Manual heeft checklists en sjablonen voor elke fase in het koperstraject. Ontvang nu uw exemplaar!

Gedragssegmentatie

Dit is gebaseerd op het segmenteren van een doelgroep op foundation van hun besluitvorming gedragingen. Je stemt berichten af ​​om klanten te bereiken op het minute dat de kans groter is dat ze dat doen overzetten.

De kopers van een industriële fabrikant vallen bijvoorbeeld onder een van de twee categorieën: degenen die regelmatig, kleiner aankopen om de voorraad aan te vullen, en degenen die een belangrijk veel minder vaak kopen. Elk segment heeft andere behoeften en is waarschijnlijk kopen om verschillende redenendus u wilt geen marketinginhoud verzenden die niet suitable is voor hun behoeften (omdat ze het negeren en uw bedrijf er uit de buurt van lijken).

Vorige interacties

Jammer dat deze segmentatie vaak voorkomt more than het hoofd gezien. Wanneer je eerdere interacties van een publiek gebruikt om berichten (en timing) te stimuleren, creëer je zeer effectief pogingen.

Voorbeeld: zeer actief en vaak bezig prospective buyers zouden op andere manieren van u moeten horen dan degenen die al lang geen verbinding hebben gemaakt of niet hebben gereageerd. Segmenteer op dezelfde manier uw doelgroepen op basis van: waar hun interacties plaatsvonden. Sommige mensen leunen op sociale media, terwijl anderen comfortabele e-maillezers zijn.

Soort apparaat

Hand in hand satisfied segmentering op foundation van eerdere interacties, segmentering van uw publiek op foundation van apparaattype is cruciaal voor het maximaliseren van de betrokkenheid bij uw inhoud. Mensen gebruiken bureaublad en mobiel apparaten anders.

Als voorbeeld: voor mobiele contacten (na ervoor te zorgen dat uw web page, e-mails en online video zijn geoptimaliseerd voor mobiel), sommige connect with-to-steps optimaliseren in uw aanbiedingen om reclame te maken door hun telefoon te gebruiken om speak to achieved u op te nemen, in plaats van een inhoudsaanbieding te downloaden.

VERWANTE MIDDELEN:
Ons Videobibliotheek heeft 30+ leermogelijkheden voor inbound advertising and marketing. Get started nu fulfilled kijken!

Recommendations voor doelgroepsegmentatie

Welke segmentatiestrategie u ook gebruikt, het is belangrijk om deze vier guidelines in gedachten te houden:

  1. Overdrijf het niet. Je publiek opdelen in kleinere segmenten kan verslavend werken. Het is spannend om te blijven creëren kleiner, meer specifieke subsets. Tenzij het uw doel is om voor elk individu een gepersonaliseerde koopervaring te creëren (wat mogelijk is), helpt het om uw segmenten enigszins breed te houden zinvollere observaties.Een voorbeeld van goede segmentatie: Klanten satisfied 2+ aankopen, hetzelfde item, de verlengingsdatum nadert. Dit is overdrijven: Klanten die alleen in januari kopen, betalen fulfilled Visa, 3+ producten kopen, tussen de 50 en 65 jaar oud zijn en zich binnen een straal van 100 mijl van het hoofdkantoor bevinden.
  2. Continu testen en verbeteren. De gegevens die beschikbaar zijn voor de inkomende marketeers van vandaag, kunnen u helpen uw purchaser persona’s beter te segmenteren en te targeten. Dat gezegd hebbende, is de beste manier om erachter te komen wat de beste segmentatiestrategieën zijn: probeer verschillende combinaties en hun successen en mislukkingen analyseren. Als een bepaalde campagne het goed doet, onthoud dan hoe de doelgroep was gesegmenteerd en hoe u geoptimaliseerd uw bericht. Allow ook op wat werkt niet zodat u dezelfde fout in de toekomst kunt voorkomen.
  3. Stel duidelijke doelen. Doorway verschillende segmentatiestrategieën te analyseren en te testen, kunt u uw doelgroep beter begrijpen. Toch kun je niet effectief zien wat werkt (en wat niet), tenzij je duidelijke doelen stellen voor segmentatie. Wat voor soort verbeteringen bent u op zoek naar een nieuw testsegment? Zorg ervoor dat u uw algemene doelstellingen van het bedrijf om ervoor te zorgen dat uw segmentatiedoelen op één lijn liggen.
  4. Ga verder dan e-mailsegmentatie. Hoewel e-maillijsten de gemakkelijkste contactlijsten om te segmenteren en te testen, zou uw strategie voor doelgroepsegmentatie verder moeten gaan. wijden hele webpagina’s aan verschillende persona’s en segmenten, evenals blogartikelen, aanbiedingen voor geavanceerde inhoud, posts op sociale media, video’sen meer.

Wanneer je de tijd neemt om de unieke eigenschappen van uw publiek en stem uw marketingaanpak af op hun behoeften, u verandert uw inkomende inspanningen in uw eigen Discipline of Goals, en maximaliseert uw bereiken en resultaten.

Hier is nog een hulpmiddel voor het verbeteren van uw inkomende marketinginspanningen. Het is een gids en bibliotheek fulfilled aanvullende bronnen die u zullen helpen het meeste uit inbound advertising te halen. Veel succes, en veel plezier!

Verbeter uw inkomende marketingresultaten