Marketingrapportagetools kunnen u een schat aan informatie bieden om u te helpen een betere bedrijfsgroei te stimuleren. Ze stellen u in staat om marketingprestaties te meten in termen van rendement op investering, kosten per acquisitie en andere essentiële statistieken. De marketinggegevens die through deze resources beschikbaar zijn, geven ook inzicht in welke marketingkanalen het meest effectief zijn en het klantgedrag in meerdere klantsegmenten. Er zijn zoveel instruments die u kunnen helpen uw marketingrapportage te verbeteren. Maar sommige zijn beter dan andere – en deze vijf instruments onderscheiden zich van de relaxation.
Watagraaf
Watagraaf is een software voor marketingrapportage waarmee marketeers tijd kunnen besparen door het maken van rapporten te automatiseren. De resource haalt automatisch gegevens uit verschillende bronnen en combineert deze in één rapport, dat u eenvoudig aan uw collega’s of klanten kunt leveren volgens een vooraf ingesteld schema.
Whatagraph ondersteunt meerdere integraties om het gemakkelijk te maken voor een breed scala aan marketeers. U kunt het verbinden achieved Google Analytics, Facebook-advertenties, Twitter-advertenties, Instagram-advertenties, Google-advertenties en andere services.
Fulfilled deze tool kun je ook de prestaties van verschillende kanalen in één keer vergelijken en ervoor zorgen dat je elke advertentiepenning verstandig uitgeeft. En met een intuïtieve drag-and-fall-interface en aanpasbare visualisaties heb je je bedrijfsrapport in een mum van tijd klaar.
Er is een free of charge proefperiode van 7 dagen beschikbaar zodat u het kunt uitproberen voordat u zich vastlegt.
Google Analytics
Google Analytics is een free of charge analyseservice die wordt aangeboden door Google. Het biedt u gedetailleerde informatie around uw websiteverkeer, inclusief waar ze vandaan komen, wat ze doen terwijl ze op uw internet site zijn en hoe lang ze daar blijven.
De resource laat u zien welke zoekwoorden goed werken voor uw bedrijf, zodat u zich daar meer op kunt richten. U kunt Google Analytics gebruiken om de prestaties van verschillende advertentiecampagnes, zoals banneradvertenties of PPC-advertenties, te monitoren.
Google Analytics maakt het voor marketeers gemakkelijk om een duidelijk beeld te krijgen van het gedrag en de voorkeuren van hun klanten. U kunt gemakkelijk zien welke pagina’s het vaakst worden bezocht en welke niet veel aandacht krijgen. Hierdoor kun je hun strategie aanpassen om je doelgroep effectiever te bereiken.
Tableau
Tableau is small business intelligence en datavisualisatiesoftware die gebruikmaakt van slepen en neerzetten om het gebruikers gemakkelijk te maken om aangepaste rapporten te maken.
Het is ideaal voor embedded analytics, omdat het visualisaties en rapporten kan aanpassen met behulp van een API. Dit wordt aangevuld doorway de mogelijkheid van het system om te integreren satisfied Google Spreadsheets, Microsoft SQL Server, Google Cloud, SAP en Hive.
Tableau biedt een free of charge proefperiode van 14 dagen waarmee je de functies kunt verkennen voordat je een toezegging doet.
Wrike
Wrike is een softwareoplossing voor venture- en taakbeheer. Het is ideaal voor groups die willen samenwerken aan projecten en workflows willen volgen. Satisfied zeer aanpasbare dashboards en meer dan 400 vooraf gebouwde native integraties, maakt deze software het gemakkelijk om je hele group op dezelfde pagina te houden.
De instrument kan ook worden geïntegreerd achieved verschillende apps en softwareleveranciers, waaronder Dropbox, Google, Microsoft, QuickBooks, Zendesk en Salesforce.
Het biedt ook een gratis proefperiode van 14 dagen, zodat gebruikers het products kunnen testen voordat ze zich er op lange termijn aan verbinden.
Moz Professional
Moz Professional is een resource die helemaal draait om Website positioning-rapportage. Het is bedoeld om u te helpen bij het analyseren en begrijpen van uw organische zoekwoorden, zoekwoordrangschikkingen en algemene prestaties in de loop van de tijd.
Een groot kenmerk van Moz Pro is dat u uw prestaties kunt vergelijken satisfied die van concurrenten in dezelfde branche. U kunt zien waar ze scoren en welke zoekwoorden ze gebruiken. Het laat ook zien hoeveel bezoekers hun websites krijgen en of deze aantallen toenemen of afnemen.
Dit is uitermate handig voor zowel marketeers als bedrijfseigenaren die ervoor willen zorgen dat de inhoud van hun web-site is geoptimaliseerd voor zoekmachines.
Moz Pro biedt een free of charge proefperiode van 30 dagen, waarmee u alle functies kunt uitproberen voordat u beslist of het de investering waard is.
Conclusie
Marketingrapportage is een belangrijk proces voor het meten en evalueren van de effectiviteit van uw marketinginspanningen. Indien accurate gebruikt, kan marketingrapportage helpen bij het verbeteren en stimuleren van uw toekomstige marketingcampagnes. Zo niet, dan kan het ook veel kwaad. Satisfied dat in gedachten is het belangrijk om te onthouden dat elke marketingoplossing voor- en nadelen heeft. Om de juiste software program voor u te kiezen, weegt u de mogelijkheden van de computer software af tegen uw bedrijfsspecifieke behoeften.
Waarom laat u ons de rapportage niet voor u doen? Neem vandaag nog get in touch with met ons op voor meer informatie.
More Stories
N-Hance Franchise Review
Cleaning Supplies an Office Cleaning Company Should Have
Fundraiser Ideas: Proper Fundraising Management