December 3, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Wat zijn de verschillende soorten e-mailcampagnes? Alles wat u moet weten

About 87% van de B2B-contentmarketeers e-mail gebruiken om hun publiek te betrekken. Bovendien kunnen organisaties dit advertentiekanaal gebruiken om websiteverkeer en verkoop te stimuleren. Achieved een goed uitgevoerde e-mailmarketingstrategie kan uw bedrijf meer klanten bereiken, de naamsbekendheid vergroten en sneller groeien.

Een goed startpunt is het bestuderen van de verschillende soorten e-mailcampagnes die er zijn. Denk aan uw bedrijfs- en marketingdoelen, maar ook aan uw budget en doelgroep. Probeer uw berichten te diversifiëren en aan te passen, volg de resultaten en pas uw strategie indien nodig aan.

U kunt bijvoorbeeld welkomstmails sturen naar nieuwe abonnees, gevolgd door informatieve e-mails over uw producten of branche.

Aan de andere kant kunnen e-mails fulfilled hernieuwde betrokkenheid u in staat stellen meer te weten te komen over uw abonnees en hun aandacht te trekken.

Geïnteresseerd om meer te leren? Laten we de primaire typen e-mailcampagnes eens nader bekijken en hoe u deze kunt gebruiken voor maximale influence.

Het welkomstbericht

Overweeg eerst een reeks welkomstmails naar nieuwe abonnees te sturen. Zie het als een kans om potentiële klanten te betrekken en hen meer more than uw merk te vertellen.

Stuur idealiter een welkomstmail binnen 24 uur nadat iemand zich op uw lijst heeft gevoegd.

Deel relevante informatie around uw bedrijf en voeg links toe naar de mobiele application van uw bedrijf of social media-pagina’s. U kunt nieuwe abonnees ook belonen met kortingscodes of speciale aanbiedingen.

Verzorg je prospects

een duizelingwekkende 80% van nieuwe sales opportunities converteren mislukt. Hoewel het geweldig is om uw lijst te laten groeien, moet u ook nieuwe abonnees koesteren en hen een reden geven om uw merk te verkiezen boven anderen.

Een manier om potential customers te koesteren is doorway uw doelgroep te segmenteren en zeer gepersonaliseerde berichten te leveren. Het hele punt is om duurzame relaties op te bouwen en potentiële klanten om te zetten in kopers.

Probeer meer te weten te komen in excess of hun behoeften en wensen. Gebruik deze informatie vervolgens om uw e-mails aan te passen en relevante, waardevolle inhoud te leveren.

Concentreer u op de reden waarom ze zich bij uw lijst hebben gevoegd, zoals hun interesse in ondernemerschap of de groei van kleine bedrijven.

Zet klanten aan tot actie

Het belangrijkste doel van e-mailmarketing is om klanten tot actie aan te zetten. Misschien wilt u dat ze eBooks of rapporten downloaden, uw producten kopen, make contact with opnemen met uw staff, enzovoort. Dat is waar promotionele e-mails in het spel komen.

Stuur voor de beste resultaten promotionele e-mails die resoneren achieved uw doelgroep. Vergeet niet om een ​​duidelijke get in touch with-to-motion toe te voegen, zodat uw abonnees weten wat u van hen verwacht.

Probeer de inhoud voor elke klantengroep enigszins te wijzigen. Overweeg een speciale aanbieding, kortingscodes of gratis updates op te nemen voor degenen die binnen enkele uren actie ondernemen.

Als ze op de juiste manier worden gebruikt, kunnen promotionele e-mails de merkloyaliteit vergroten en de verkoop stimuleren. Als een van de meest effectieve e-mailmarketingstrategieën, kan het ook het klantenbehoud verbeteren en de bekendheid van uw producten vergroten.

Transactionele e-mails verzenden

Wanneer u een aankoop doet, zich aanmeldt voor een webinar of een E-book downloadt, sturen de meeste verkopers u waarschijnlijk een soort bevestiging.

Als je bijvoorbeeld een on the internet coachingsessie boekt, ontvang je een e-mail die de datum van je boeking bevestigt. Dit wordt een transactionele e-mail genoemd en kan worden gebruikt voor:

  • Bevestigingen voor accountaanmelding
  • Updates van leveringsstatus
  • Verzendbevestigingen en verdere information
  • Updates more than betalingen, proefperiodes, bestellingen, accountstatus en meer
  • Tweestapsverificatie
  • Wachtwoord opnieuw ingesteld

Transactionele e-mails zijn vaak noodzakelijk.

Als iemand bijvoorbeeld probeert te betalen voor een merchandise, maar zijn bankpas heeft niet genoeg geld, is het logisch om hem een ​​e-mail te sturen waarin dit probleem wordt opgelost.

Dit style e-mail houdt consumenten ook betrokken bij uw merk en stelt u in staat om gerelateerde producten te up- of cross-promoting. Bovendien is het een kans om kopers opnieuw te betrekken en hun zorgen tijdig weg te nemen.

Betrek potentiële en bestaande klanten

About klantbetrokkenheid gesproken, overweeg een nieuwsbriefcampagne op te zetten om uw abonnees op de hoogte te houden.

Naast blogposts en social media written content, e-mail nieuwsbrieven zijn de meest populaire soorten content onder B2B-marketeers. Ze worden op grotere schaal gebruikt dan video’s, casestudy’s, eBooks en whitepapers.

Ongeveer een derde van de B2B-marketeers verstuurt e-mailnieuwsbrieven om hun prospects te koesteren. Satisfied dit type inhoud kunt u deskundige inzichten, nieuws uit de branche, productupdates en meer delen.

Zie het als een manier om uw publiek te informeren, opleiden en betrekken, terwijl u naamsbekendheid opbouwt.

Het beste is dat je je creatieve sappen kunt laten stromen. Nieuwsbriefcampagnes laten meer ruimte voor flexibiliteit dan andere soorten e-mailcampagnes.

U kunt bijvoorbeeld uw nieuwsbrief opmaken als een digitaal journal, uw merkverhaal vertellen of een reeks cursussen lanceren in excess of relevante onderwerpen.

Profiteer van de feestdagen om uw bedrijf te laten groeien

Coca-Cola, Puma, Nike en andere topmerken investeren miljoenen in seizoensgebonden e-mailcampagnes. Hetzelfde geldt voor B2B-bedrijven, die deze strategie gebruiken om opnieuw in contact te komen met hun klanten en de verkoop te vergroten.

Om te beginnen, system dingen van tevoren.

Bestudeer de client journey, bedenk een strategie en stel duidelijke doelen voor je campagne. Promoot vroegtijdig de kerstverkoop en geef abonnees een kijkje in uw aanbod.

Stel in het ideale geval gepersonaliseerde onderwerpregels op en segmenteer uw doelgroep, zodat u relevante inhoud aan elke groep kunt leveren. Gebruik videocontent om de menselijke kant van uw bedrijf te laten zien.

Vergeet niet uw klanten te bedanken voor hun loyaliteit en steun.

Maak gebruik van de verschillende soorten e-mailcampagnes

Nu je meer weet about de verschillende soorten e-mailcampagnes, ga je gang en experimenteer.

Concentreer u op diegene die het meest geschikt zijn voor uw producten of diensten en die aansluiten bij uw doelen. Houd uw klanten altijd in gedachten en lever kwaliteitsinhoud die aansluit bij hun individuele behoeften.

Dus, ben je klaar om je eerste e-mailmarketingcampagne op te zetten? Of misschien wil je bestaande campagnes verbeteren? Probeer Vertical Response gratisof neem call met ons op voor meer informatie!

© 2022, Chris Duncan. Alle rechten voorbehouden.