December 1, 2022

Business Project

Verrukkelijk zakenmaniakken

Zoho overtreft 80 miljoen gebruikers en groeit nog steeds

Zoho viert een groei van 38% op jaarbasis. Het bedrijf maakte die aankondiging vandaag tijdens de start van ZohoDay 2022, de jaarlijkse analistenconferentie in Austin, Texas.

Mijlpaalinvesteringen, onderzoek en ontwikkeling en groei waren de hot topics op de Zoho-top.



Zoho viert groei op jaarlijkse analistenconferentie in Austin

Zoho Day eindigt woensdag in Austin, de thuisstad van het bedrijf. Dat is waar tientallen analisten, klanten en bedrijfsleiders samenkwamen om het afgelopen jaar te vieren, dat werd benadrukt door een nieuwe periode van groei, en vooruit te kijken.

ZohoDay omvatte sessies die waren gericht op Zoho’s langetermijnstrategie, essentiële bedrijfsgegevens, transformaties van klantervaringen, groei en retentie, evenals Zoho-innovaties en bedrijfsroadmap.

Het jaarlijkse evenement omvatte ook verhelderende breakout-sessies en een professioneel sociaal evenement, compleet met eten, livemuziek en dans.

80 miljoen gebruikers en groeiend

Zoho zegt dat er nu meer dan 80 miljoen mensen zijn die zijn bedrijfssoftware gebruiken. En het blijft groeien.

Het bedrijf zegt dat het aan het uitbreiden is en nu investeert in auto-, robotica- en gezondheidszorgtechnologieën. Zoho biedt al softwareoplossingen voor kleine zakelijke gebruikers om talloze taken uit te voeren.

Naast de nieuwe en bestaande gebruikers en de steeds groter wordende softwarekeuzes voor kleine zakelijke gebruikers, breidt Zoho zijn fysieke voetafdruk uit.

De fysieke voetafdruk van Zoho uitbreiden en trouw blijven aan zijn missie

Het bedrijf zegt dat het de afgelopen twee jaar 59 nieuwe wereldwijde hub-and-spoke-kantoren heeft geopend in landelijke gebieden en kleine steden, waardoor het bedrijf kan uitbreiden naar nieuwe markten en lokale gemeenschappen verder kan ondersteunen.

Dat is de sleutel tot de algemene missie van Zoho, zegt CEO Sridhar Vembu, die dinsdagochtend de keynote-toespraak hield op Zoho Day.

“We hebben lang het gevoel gehad dat we een verantwoordelijkheid hebben jegens de gemeenschappen en de wereld om ons heen, of dat nu is door het bieden van banen aan mensen met minder toegang of door het leveren van producten die bedrijven helpen groeien naar hun potentieel”, zegt Vembu.

“Onze aanpak vanaf het begin van Zoho – nu 26 jaar geleden – geldt nog steeds: koester mensen en bedrijven en verlaag de toegangsdrempel. Afgezien van kosteneffectieve, maar op schaal gebouwde producten en regionaal gelegen kantoren, heeft Zoho zijn bedrijf opgebouwd door een partner te zijn die mensen helpt bloeien. Ons succes is hun succes en vice versa.”

Vembu merkte ook de succesvolle navigatie van het bedrijf op van de wereldwijde pandemie en de gebeurtenissen die volgden, en wees op de “pandemie gevolgd door de monsterzeepbel, dan inflatie, oorlog, het grote ontslag …”

“Het bevaren van stormachtige zeeën vereist een sterke scheepscultuur en een gedeeld gevoel van doel en bestemming”, voegt Vembu eraan toe.

Op de vraag of Zoho iets heeft opgegeven door een privébedrijf te blijven, zei Vijay Sundaram, CSO: “Misschien, maar wat we hebben gewonnen is veel belangrijker: we zijn meesters over ons lot en hebben de vrijheid om te doen wat goed is voor klanten en medewerkers.” #zohoday22 https://t.co/jmPyGwgrSv

Zoho klantverhalen

Zoho Day 2022 was niet alleen voor analisten. Het bedrijf belichtte ook enkele van zijn miljoenen klanten.

Tijdens de conferentie konden Zoho-klanten delen hoe de software van het bedrijf hen helpt bij het oplossen van de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd.

Veel klantverhalen op #zohoday22. Thema’s: – geen personeel hoeven uit te breiden om de omzetgroei aan te kunnen – personeel in staat stellen om wijzigingen aan te brengen / functies toe te voegen zonder ontwikkelingspersoneel – transformeren van meerdere platforms naar een reeks functies die gestroomlijnd zijn en leuk spelen. https://t.co/kFVRvVMV8N

Belangrijke #ZohoDay22-aankondigingen

Bekijk enkele van de grote aankondigingen die Zoho dinsdag deed op Zoho Day 2022, inclusief nieuws over de toekomst van het bedrijf en de producten en diensten die het aan kleine bedrijven aanbiedt:

  • investeringen – Zoho heeft strategische investeringen gedaan op het gebied van auto-, robotica- en gezondheidszorgtechnologie om de ontwikkeling van en toegang tot geavanceerde oplossingen door mensen in nood te ondersteunen.
  • Innovatie en R&D-diversiteit – Zoho zet zich in voor investeringen in innovatie die het onderzoek en de ontwikkeling van krachtige, uniforme tools ondersteunt die organisaties kunnen aanpassen aan hun zakelijke behoeften en visie.
  • Transnationaal lokalisatie – Zoho viert zijn wereldwijde expansie door zijn transnationale lokalisatie-inspanning, die is ontworpen om zelfredzame lokale gemeenschappen en economieën te creëren. De uitbreiding omvat nieuwe kantoren op meer dan 30 locaties
  • Zoho’s privacybelofte – Met meer dan 80 miljoen gebruikers over de hele wereld respecteert Zoho de privacy van zijn klanten en heeft het in geen enkel deel van zijn bedrijf een model voor advertentie-inkomsten, ook niet in zijn gratis producten.

Bekijk voor meer berichtgeving over Zoho Day 2022 de Small Business Trends Facebook- en Twitter-feeds tijdens en na de conferentie wanneer deze op woensdag afloopt.

Ontvang de laatste koppen van Small Business Trends. Volg ons op Google Nieuws.

Foto: Trends voor kleine bedrijven


Meer in: Zoho Corporation